عقب‌نشینی تونس از موضع‌گیری علیه حزب الله

عقب‌نشینی تونس از موضع‌گیری علیه حزب الله
جمعه 14 اسفند 1394 - 08:04

تونس اعلام کرد موافقت وزیر کشور تونس با تصمیم شورای همکاری علیه حزب الله لبنان، موضع رسمی دولت این کشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خمیس الجهیناوی" وزیر امورخارجه تونس گفت: تصمیم وزرای کشورهای عضو شورای همکاری علیه حزب الله موضع تونس نیست.
وی افزود: اینگونه تصمیم گیری‌ها با مشورت رئیس جمهور و نخست وزیر انجام می شود و سرانجام وزارت امورخارجه آن را اعلام می‌کند و نه وزارت کشور.
وزیر امورخارجه تونس با تأکید بر روابط بسیار خوب تونس با لبنان و ایران، خاطرنشان کرد که موافقت وزیر کشور تونس با بیانیه وزرای امورداخلی کشورهای عربی در راستای اجماع عربی بوده و ارزش دیگری ندارد.

همزمان، احزاب و گروه های سیاسی تونس، با مطرح کردن انتقاد گسترده علیه این تصمیم شورای همکاری، خواستار استیضاح دولت تونس توسط پارلمان این کشور شده اند.
رسانه های تونسی نیز موافقت با این تصمیم را محکوم کرده و این سئوال را مطرح کرده اند که آیا از این به بعد اختیار کشورشان به دست دیگر دولتهای عربی خواهد افتاد؟
واکنشها به اقدام خصمانه اخیر شورای همکاری خلیج فارس که حزب الله را در فهرست تروریسم قرار داده است، همچنان ادامه دارد. احزاب و جریانهای سیاسی تونس، لبنان، اردن و موریتانی تأکید کرده اند که این تصمیم در چارچوب طرح تقسیم جهان عرب و نابودی نیروهای آن صورت گرفته و پرده از چهره واقعی آل سعود برداشته است. این احزاب و جریانهای سیاسی خواستار آن شدند که عربستان و قطر به دلیل حمایت از گروههای تروریستی در فهرست تروریسم قرار بگیرند.

208 -8

پربیننده ترین خبرها