عملیات ارتش عراق در جزیره سامرا + ویدیو

جمعه 14 اسفند 1394 - 11:35

سامرا (العالم) – منابع عراقی از آزادسازی 5 هزار کیلومتر مربع از مساحت جزیره سامرا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق بر نقش نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی مناطق اشغال شده عراق تاکید کرد.
عملیات آزادسازی جزیره سامرا در منطقه راهبردی غرب سامرا انجام گرفت، و در جریان آن روستاهای السلام، الجوزه، عین الفرس، الصالحیه و الفیاضیه آزاد شدند.
"حاکم الزاملی" رییس کمیسیون امنیت پارلمان عراق تاکید کرد: نیروهای عراقی در همه محورهای عملیاتی به دنبال شکست داعشی ها پیشروی سریعی داشته اند و اولین مرحله عملیات توسط نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق با موفقیت به سرانجام رسید.
تروریست های داعشی تا کنون دهها خانواده را از خانه و کاشانه شان آواره کرده اند، و دهها بمب را منفجر کرده اند و نیروهای نظامی دومین مرحله عملیات خود را در منطقه آغاز کرده اند. این عملیات ظرف چند روز گذشته در ده محور عملیاتی و بدون دخالت نیروهای ائتلاف آمریکایی صورت گرفت.
"ابومهدی المهندس" جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: آزادسازی کامل دو منطقه جزیره سامرا و تکریت به پایان رسید. این عملیات که در منطقه تقریبا 5 هزار کیلومتر مربع شکل گرفت، از نظر مساحت بزرگ ترین عملیاتی است که تا کنون نیروهای بسیج مردمی آن را به سرانجام رسانده اند و طی آن تمامی راه های مواصلاتی و ارتباطی تروریست ها میان موصل و ثرثار قطع شد.
جزیره سامرا از موقعیت مهم راهبردی برخوردار است، زیرا به جاده مواصلاتی منتهی به شهر موصل ختم می شود، و همین امر باعث شد تا گروهک تروریستی داعش برای تسلط یافتن بر جاده امدادرسانی تروریست ها تمام تلاش خود را بکار ببرد.
نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق با توجه به اهمیت جزیره سامرا از چند محور به منظور تامین امنیت شمال بغداد از سمت الصینیه و غرب پایتخت از سمت دریاچه ثرثار، عملیات آزادسازی این منطقه را آغاز کردند. یکی دیگر از اهداف این عملیات قطع خط امدادرسانی تروریست ها از سمت موصل و تامین امنیت استان صلاح الدین بطور کامل است.
نیروهای مردمی در این عملیات بار دیگر توانایی و شایستگی خود را در مبارزه با تروریسم در عراق آشکار کردند، و همین امر باعث شد تا برخی از طرفها در عراق از جمله شورای استان نینوا با تکیه بر انگیزه های طایفه ای خواستار عدم مشارکت این نیروها در آزادسازی مناطق اشغالی از جمله موصل شدند، که این موضوع با واکنش سریع دولت عراق همراه شد و بغداد با چنین درخواستی اعلام مخالفت کرد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق تصریح کرد: چه چیزی مانع از آن می شود که یک عراقی شرافتمند میهن دوست در صورت نیاز به حضور وی در جای جای این کشور به نبرد برخیزد.
شدت نبردهای جاری در عراق نشان می دهد که نیروهای بسیج و ارتش عراق عزم خود را جزم کرده اند تا سرنوشت میدان های نبرد توسط عراقی ها رقم بخورد. روند نبرد از توان بالای ارتش و نیروهای همپیمانش برای دستیابی به پیروزی نهایی در یک مدت زمان رکوردشکن حکایت دارد.
با دستیابی به پیروزی نهایی در تامین امنیت جزیره سامرا راه برای رسیدن به موصل هموار شده است و برای شروع عملیات آزادسازی این شهر فقط باید آخرین تدابیر لازم اتخاذ شود.
209-8
 

پربیننده ترین خبرها