اسناد جدید سیا درباره ارتباط القاعده و هسته اولیه داعش

اسناد جدید سیا درباره ارتباط القاعده و هسته اولیه داعش
شنبه 15 اسفند 1394 - 14:57

اسنادی که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی منتشر کرده ، بیانگر ارتباط القاعده با هسته اولیه گروه تروریستی و تکفیری داعش است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر"، اسنادی که سیا هفته گذشته فاش کرد ، نشان می دهد که القاعده نظری قطعی درباره داعش، نداشت هر چند از این گروه در پشت پرده انتقاد می کرد ولی طبق این اسناد ؛ اسامه بن لادن سعودی (سرکرده سابق القاعده) احتمالاً گزارش های دریافتی درباره رفتارهای نادرست گروه مذکور را باور نمی کرد. 
بن لادن در یکی از این اسناد اعلام می کند که زیرشاخه های القاعده در تبلیغات خود باید همچنان از گروه های مسلح ِ فعال در عراق خصوصاً داعش تعریف و تمجید کنند . 
سلیمان العتیبی که گزارشی درباره رفتارهای نادرست داعش تهیه کرده و به دست مسئولان القاعده رسانده بود ، بعداً فردی مشکوک شناخته شد و هنوز برخی از دشمنان گروه داعش برای اثبات درستی نظر خود درباره این گروه به گزارش وی استناد می کنند.
سند مورخ 5 مارس 2008 حاکی است، العتیبی سرانجام از سمت خود کنار گذاشته شد.

کارشناسان تأکید دارند که بر اساس اسناد و گزارشها، گروه های تروریستی داعش و القاعده ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریكایی و اسرائیلی هستند و تفكرات آنها برخاسته از وهابیت سعودی است.
214-8

پربیننده ترین خبرها