ناو جنگی روسیه در راه مدیترانه

ناو جنگی روسیه در راه مدیترانه
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 19:39

العالم ـ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی جنگی اسمیتلیفی این کشور بندر "سواستوپول" واقع در شبه جزیره کریمه را به مقصد دریای مدیترانه ترک کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای تاکید کرد که کشتی اسمیتلیفی پس از عبور از تنگه های بسفر و داردانل در ترکیه، در هفتم ماه مارس جاری وارد دریای مدیترانه خواهد شد و به مجموعه ناوگان روسیه که به طور دائمی در شرق دریای مدیترانه مستقر است، خواهد پیوست.

به نوشته روسیا الیوم، ترکیب فعلی مجموعه ناوگان روسیه در حال حاضر شامل 15 فروند کشتی اعم از جنگی و پشتیبانی، با هدایت رزمناو "موسکو" است. در پی فراخوان مبارزه با تروریسم در سوریه، حضور جنگی دریایی روسیه در منطقه به شدت افزایش یافت.

از سوی دیگر روسیه با اعلام این که 30 گروه مسلح در سوریه به توافق آتش بس پیوستند، افزود: مذاکرات با 6 گروه دیگر در دمشق و حمص و درعا ادامه دارد.

در حالی که برخی گروههای مسلح توافق آتش بس را در 6 منطقه طی 24 ساعت اخیر نقض کردند، برخی گروه های مسلح دیگر از توافق استقبال کردند. یگان های حمایت از ملت کُرد نیز تاکید کرد که ارتش ترکیه به سوی نیروهای کُرد در نزدیکی شهر قامشلی تیراندازی کرده است.

7- 210 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها