تکذیب میانجیگری عربستان برای آشتی اخوان و دولت مصر

تکذیب میانجیگری عربستان برای آشتی اخوان و دولت مصر
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 23:17

العالم ـ دبیر کل اخوان المسلمین مصر هرگونه دیدار میان اخوان المسلمین با مسئولان سعودی برای مطرح کردن ابتکار آشتی با حکومت عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمود حسین" در بیانیه ای تاکید کرد: هیچ گونه دیداری با مقامات سعودی و یا افراد دیگر صورت نگرفته و ما از کسی خواستار مطرح کردن ابتکارهایی در این خصوص نشده ایم. وی همچنین بر "چشم پوشی نکردن از مسیر انقلاب مصر و حقوق شهدا" تاکید کرد.

به نوشته پایگاه "التقریر المصری"،  اظهارات محمود حسین پس از آن ایراد شد که برخی پایگاه های خبری اخیرا خبرهایی درباره دیدارش با مسئولان سعودی در ترکیه طی هفته گذشته برای بررسی اظهارات "ابراهیم منیر" معاون رهبر اخوان المسلمین که مقیم لندن است، منتشر شد؛ ابراهیم منیر گفته بود که "بحران یمن و سوریه فقط با نشستن ترکیه و عربستان و ایران بر سر میز مذاکرات برای جلوگیری از ریختن خون مسلمانان حل و فصل می شود"، که این امر واکنشهای خشمگینانه ای در بین فعالان رسانه ای سعودی نزدیک به نظام آل سعود برانگیخت.

محمود حسین افزود: برخی رسانه ها اخیرا خبرهای نادرستی درباره اخوان المسلمین به نقل از رسانه های مصری معروف به درج خبرهای دروغین، منتشر کردند و از دیدارهای خیالی و ابتکارهای بی پایه و اساس سخن گفتند تا تلاش کنند ملت مصر را سرگرم مسایلی غیر از اوضاع نابسامان معیشتی کشور کنند؛ اوضاعی که حاصل سیاستهای نظام کودتا است.

دبیر کل اخوان المسلمین همچنین در آغاز ماه جاری، درخواست از "سعد الدین ابراهیم" رییس مرکز غیردولتی مطالعات ابن خلدون جهت میانجیگری برای مصالحه با نظام فعلی در مصر را  تکذیب کرد، و این واکنش پس از آن صورت گرفت که پایگاه های خبری طرفدار سیسی ادعا کردند که این دیدار اخیرا در استانبول با حضور ایمن نور مخالف برجسته مصری برگزار شده است.

مقامات مصر رهبران اخوان المسلمین و عناصر آنها را به "تحریک به خشونت و تروریسم" متهم می کنند این در حالی است که اخوان المسلمین تاکید می کند که رویکردش در اعتراض به کودتای نظامی علیه مرسی(نخستین رییس جمهور غیرنظامی منتخب مصر) که فقط یک سال از دوره ریاست جمهوری اش گذشته بود، مسالمت آمیز است.

7- 210 ـ 211

پربیننده ترین خبرها