بهبود اوضاع امنیتی و تجاری مردم سوریه بعد از آتش بس

بهبود اوضاع امنیتی و تجاری مردم سوریه بعد از آتش بس
دوشنبه 17 اسفند 1394 - 18:00

دمشق (العالم) - مردم شهر دمشق پایتخت سوریه و حومۀ این شهر پس از آغاز آتش بس در مناطق مختلف این کشور امنیت نسبی را تجربه می کنند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تلاش وزارت آشتی ملی برای اقناع افراد مسلح به زمین گذاشتن سلاح های خود باعث افزایش امنیت عمومی و رونق نسبی کسب و کار در این مناطق  شده است.
آرامش نسبی در اکثر مناطق اطراف ناآرام دمشق و حومه آن برقرار شده و درگیری ها نیز پایان یافته است و دولت سوریه هم اکنون تلاش می کند که با اجرای سریع تر برنامه آشتی ملی در چند منطقه و اقناع افراد مسلح به زمین گذاشتن سلاح های خود ضریب امنیت عمومی را بالا ببرد.
شیخ محمد العمری عضو کمیته آشتی ملی در جنوب دمشق امروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم در سوریه گفت: تلاش می کنیم که در مناطق یلدا، ببیلا، زینبیه، اردوگاه یرموک و حجر الاسود که همگی در جنوب دمشق واقع هستند، برنامه آشتی ملی را اجراء کنیم و سپس به مناطق جنوبی سوریه از جمله درعا و السویداء بپردازیم. 
مردم دمشق هم اکنون روزهای آرامی را پشت سر می گذارند و  بازارها مملو از فروشندگان و خریداران است و کسب و کار رونق گذشته خود را به تدریج بازیافته است و مردم پایتخت سوریه معتقدند که اجرای برنامه آشتی ملی می تواند کمک شایانی به حل بحران سوریه بکند.
یکی از زنان سوری در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: مناطق حومۀ دمشق خصوصاً مناطق پُرجمعیتی که در آن برنامه آشتی ملی اجراء شد، آرامش گذشته اش را بازیافته است و مردم به منازل شان بازگشته اند و احساس امنیت می کنند.
یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: برنامه آشتی ملی تأثیر خوبی در بهبود وضعیت امنیتی داشته است که وجود مردم در کوچه و خیابان های دمشق بهترین دلیل بر بازگشت آرامش به این شهر است و با بازگشت آرامش به شهر امور معیشتی و تجاری مردم نیز بهبود یافته است .
اجرای برنامه آشتی ملی یکی از اولویت های دولت سوریه است و دولت دمشق تلاش می کند که با تکمیل این برنامه امنیت و آرامش را به مناطق مختلف این کشور بازگرداند.
به موجب توافق آمریکا و روسیه، آتش بس میان طرف های سوری به جز گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و برخی گروه های تروریستی دیگر از 27 فوریه در سوریه اجرایی شده است.

A.D-07-08:36

214-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها