انتقاد روزنامه بحرینی:

چراالعالم اخبار مخالفان بحرینی را پخش می کند

چراالعالم اخبار مخالفان بحرینی را پخش می کند
دوشنبه 17 اسفند 1394 - 22:30

العالم - صفحه اینترنتی روزنامه " الایام 24" بحرین با انتشار مقاله ای شبکه خبری العالم را به دلیل پخش مستمر اخبار مخالفان بحرینی و افشای رویدادهای آن کشور مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه در مطلبی به قلم " کمال الذیب " با تاکید بر این که العالم و شبکه های مشابه اخبارمخالفان بحرینی (انقلابیون) را در سطح گسترده منتشرمی کنند، ادعا کرد که این امر با اغراض سیاسی دنبال می شود.

نویسنده مدعی شد که پخش اخبار رویدادهای بحرین با هدف دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و تحریک مخاطبان صورت می گیرد.

اما نویسنده به جنایت های رژیم آل خلیفه، محدودیت ها و سانسورهای گسترده خبری حاکم بر بحرین و این که چه کسی باید صدای ملت مردم مظلوم آن کشوررا به گوش جهانیان برساند اشاره ای نکرده است. 

در این مقاله همچنین از عملکرد برخی دیگر از شبکه های منطقه ای و بین المللی از جمله شبکه الحره درارتباط با پوشش خبری انقلاب پنج ساله مردم بحرین انتقاد شده والحره با العالم همسو معرفی شده است. 

نویسنده درمجموع پخش هرگونه خبر و انعکاس واقعیت های سرکوب و جنایت های حاکمان بحرین در حق مردم آن کشور را انتشار اخبار جعلی و شاخ و برگدار توصیف کرده است.

الذیب درجای دیگری با ادعای این که شبکه الحره رسانه ای آمریکایی است و صد در صد همان اخباری را پخش می کند که مخالفان بحرین منتشر می کنند می افزاید: اخباری که الحره و العالم درباره تحولات بحرین منتشرمی کنند، هیچ فرقی با یکدیگر ندارد؛ هر چند گردانندگان شبکه الحره عراقی هستند ولی مالکیت و هزینه این شبکه متعلق به آمریکائی ها است و اخبار و برنامه هایش را با هدف دامن زدن به مشکلات و اختلافات قومی و مذهبی در منطقه خاورمیانه پخش می کند و نباید این واقعیت را نادیده گرفت که گردانندگان این شبکه سیاست ها و خواسته های خود را در اخبار و برنامه های شبکه دخیل می دهند.

البته نویسنده ظاهرا نیازی نمی بیند از حمایت های گسترده آمریکایی ها از رژیم آل خلیفه، واگذاری تسیلحات سرکوبگری به منامه توسط غربی ها و وجود یکی از بزرگترین پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه در بحرین سخنی به میان بیاورد.

انتقاد این نویسنده بحرینی به خاطر این است که چرا شبکه العالم، الحره و برخی دیگر از شبکه های بین المللی از جنایت های رژیم آل خلیفه طرفداری نمی کنند و در این راستا قدم بر نمی دارند و برعکس سخنان مردم انقلابی این کشور را به گوش مردم دیگر کشورها می رسانند.

214-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها