جنجالی شدن مدال ولیعهد سعودی در فرانسه

جنجالی شدن مدال ولیعهد سعودی در فرانسه
سه شنبه 18 اسفند 1394 - 08:32

مردم فرانسه از اعطای عالیترین نشان ملی این کشور به ولیعهد عربستان ناراضی هستند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم پاریس برای اعتراض به دولت فرانسه به علت اعطای نشان ملی به محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان تظاهرات کردند. 
شبکه المنار امروز سه شنبه گزارش داد : فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه در پاریس پایتخت این کشور نشان افتخار را به محمد بن نایف داد.
ژان مارک آیرولت وزیر امور خارجه فرانسه برای توجیه این اقدام درحالیکه نظام آل سعود با اتهام نقض حقوق بشر مواجه است، اعلام کرد که اعطای این نشان یک اقدام نمادین "دیپلماتیک" است .
اعطای این نشان به محمد بن نایف جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است که یکی از علل آن اعدام 70 نفر در عربستان با گذشت فقط 2 ماه از ابتدای سال 2016 است.
درحالیکه خبرگزاری عربستان (واس) ادعا کرده است که این نشان به پاس تلاش های محمد بن نایف در امر مبارزه با افراط گری و تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان به وی اعطا شد، کارشناسان امور فرانسه و عربستان معتقدند که هدف دولت پاریس از این اقدام زمینه سازی برای انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بیشتر با نظام آل سعود است.
کارشناسان می گویند، علت تعلل دولت پاریس در اعلام خبر اعطای نشان ملی به محمد بن نایف این است که دولتمردان فرانسوی می دانند که مردم فرانسه به ماهیت نظام آل سعود و حمایتش از گروه های تروریستی و مزدور خصوصاً داعش پی برده اند .

این مدال درحالی به ولیعهد سعودی اعطا میشود که عربستان از 11 ماه قبل به صورت مستمر در حال کشتار مردم بی دفاع یمن است و این کشور را به صورت همه جانبه از دریا، زمین و هوا محاصره کرده.

عربستان همچنین طبق اذعان بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران، از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و دنیا است و حتی تفکرات گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش برگرفته از اندیشه های مبلغان وهابی سعودی است.

214-8

پربیننده ترین خبرها