همکاری اعراب با کانالهای حزب الله ممنوع شد!

همکاری اعراب با کانالهای حزب الله ممنوع شد!
چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 14:48

وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، همکاری و تعامل با کانالهای مرتبط با حزب الله لبنان را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که این تصمیم در نشست دیروز (سه شنبه) وزرای اطلاع رسانی در ریاض گرفته شد.
این موضوع در راستای تصمیم قبلی وزرای کشور اعضای شورای همکاری در تونس است، که طی آن حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کردند.
وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو شورای همکاری، بر همین اساس توافق کردند که همه اقدامات لازم را برای منع تعامل با کانالهای مرتبط با حزب الله، فرماندهان، گروه ها و شاخه‌های مرتبط با آن انجام دهند.
اعضای شورای همکاری چهارشنبه گذشته در اقدامی خصمانه، حزب الله را یک "سازمان تروریستی" خواندند. بسیاری از فعالان و سیاستمداران این اقدام شورای همکاری را یک رسوایی و همسویی کشورهای عضو این شورا با رژیم صهیونیستی علیه مقاومت دانستند.
با وجود موافقت وزیر کشور تونس با این تصمیم، وزیر امورخارجه تونس یک روز بعد اعلام کرد که موضع کشورش با تصمیم شورای همکاری در نشست تونس متفاوت است، و این تصمیم برای تونس الزام آور نیست. زیرا اعلام نظر درباره چنین مسائلی با مشورت رئیس جمهور و نخست وزیر انجام می شود.
الجزایر نیز با اتخاذ موضعی مشابه وزارت امورخارجه تونس، تأکید کرد که مخالف تصمیم شورای همکاری است.

این اقدام شورای همکاری با استقبال رژیم صهیونیستی همراه شد.

پربیننده ترین خبرها