کدام سخن، دشتی را مغضوب حاکمان عربستان کرد؟

کدام سخن، دشتی را مغضوب حاکمان عربستان کرد؟
چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 16:53

العالم - وزیر اطلاع رسانی کویت با اشاره به این که کشورش اهانت به عربستان را نمی پذیرد از اقدام های قانونی در مورد "عبدالحمید دشتی" نماینده مجلس به دلیل اظهاراتش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "سلمان الصباح" گفت: لطمه زدن به روابط کویت با جامعه جهانی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پذیرفته نیست تا چه رسد به برادران عربستانی.!
وی درباره رفع مصونیت از دشتی به عنوان نماینده مجلس کویت، بیان داشت که وارد جزئیات این اقدام نمی شود و دولت کویت از طریق وزارت خارجه، چنین رفتارهایی که باعث لطمه به روابط ریاض - کویت شود، محکوم کرده است.
وزیر اطلاع رسانی کویت در گفت وگوی مطبوعاتی در حاشیه نشست همتایان خود در کشورهای حوزه خلیج فارس با اشاره به بحران یمن آن را قضیه ای "عربی-خلیجی" توصیف کرد و تجاوز عربستان به یمن را در چارچوب حمایت از مشروعیت در آن کشور برشمرد.
گفتنی است که عبدالحمید دشتی نماینده مجلس کویت به دلیل انتقاد از تجاوز سعودی ها به یمن در اظهارات تلویزیونی خود تحت فشار است.
دشتی حدود یک سال پیش در مصاحبه با شبکه لبنانی "المنار" گفته بود که اقدام نظامی عربستان علیه یمن تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نابود می کند.
به گفته دشتی، عربستان کشورهای حوزه خلیج فارس را با این اقدام خود در تنگنا قرار داده و ما می خواهیم نقش ملی خود را در محکوم کردن این جنگ ایفا کنیم... ما به عنوان مردم کویت می خواهیم مرهمی بر زخم مردم یمن باشیم و مانند برادران عربستان در مرداب غرق نشویم.
وی در مصاحبه دیگری با شبکه لبنانی "المیادین" با اشاره به دو شقّه شدن مردم در کشورهای حوزه خلیج فارس در قبال جنگ عربستان و یمن گفته بود که مجموعه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مانند باری به دوش کویت شده اند و ما را وارد جنگ ها و توافقنامه های امنیتی و خلاف قانون کرده اند.
دشتی هفته گذشته نیز با دفاع از خود در جلسه پارلمان کویت در پاسخ به کسانی که روی سخن وی را خطاب به ملت عربستان دانسته اند، گفت: بیش از هرکسی به اتحاد و سرنوشت مشترک میان مردم کشورهای عضو شورای همکاری ایمان دارد و ممکن نیست به برادرانش در هیچ یک از این کشورها توهین کند.
وی پس از جلسه پارلمان کویت به خبرنگاران گفت که نظر شخصی اش را فارغ از تابعیت یا مقام رسمی خود بیان کرده و از این که فرصت نطق نمایندگی یا توضیح درباره اظهاراتش به وی داده نشده اعتراض دارد و آن را خلاف قانون می داند.

202-201-9 

پربیننده ترین خبرها