مسیر سخت حیوان برای دیدن انسانیت!+فیلم

چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 22:49

العالم - پنگوئنی که حدود پنج سال قبل توسط یک پیرمرد از مرگ حتمی نجات یافته بود، در اقدامی قدرشناسانه همه ساله با پیمودن مسافتی حدود هشت هزار کیلومتر برای دیدن ناجی خود به برزیل می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در سال 2011 دی‌سوزا71 ساله کارگر ساختمان هنگام ماهیگیری بدن نیمه جان پنگوئن گرسنه‌ای را روی صخره های ساحل جزیره‌ای در حومه ریودوژانیرو، پایتخت برزیل پیدا کرد که آغشته به نفت بود. پيرمرد دراقدامی انسانی پنگوئن را به خانه‌اش برد و از او پرستاری كرد تا بار ديگر سلامت خود كامل را به دست آورد و سپس او را مجددا در دریا رها کرد، بدون اینکه انتظار داشته باشد این حیوان را باردیگر مشاهده کند.

اما چند ماه بعد دی سوزا باردیگر پنگوئن را در اطراف محل زندگی خود مشاهده کرد و آن دو یکدیگررا شناختند. پرنده با  پیرمرد به خانه اش رفت و چند ماه درخانه او سپری کرد از آن موقع تاكنون اين پنگوئن كه به نام جین جیم مشهور شده هر سال 8 هزار كيلومتر را طی می‌كند تا خود را بار ديگر به پيرمرد برساند و 8 ماه را در كنار او سپري كند درحالی که سایر ماههای سال را در سواحل آرژانتين و شيلي می گذراند.

كراژوسكي،‌ زيست‌شناسي كه اين رابطه دوستانه را به رسانه‌ها رسانده است مي‌گويد تابه‌حال چنين رويدادي سابقه نداشته‌است. به گفته وي به احتمال زياد جین جیم فكرمی‌كند دي‌سوزا عضوي از خانواده‌اش بوده و يك پنگوئن است زيرا به محض ديدن دی‌سوزا دمش را به سرعت حركت داده و از سر شوق فرياد می‌كشد. پنگوئن‌ها حدودا 25 سال عمر می‌کنند و به وفاداری به جفت خود مشهورهستند. آنها تا زمانی که بمیرند تنها یک شریک زندگی دارند.

دی‌سوزا می‌گوید: «من این پنگوئن را مانند فرزند خودم دوست دارم و مطمئنم او نیز به من علاقه دارد.» او ادامه می‌دهد: «هیچ کس جز من اجازه ندارد به جین جیم دست بزند. اگر این کار را بکنند او به آنها نوک می‌زند.

 

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها