سرکرده چچنی داعش در سوریه هنوز نمرده

سرکرده چچنی داعش در سوریه هنوز نمرده
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 11:21

خبرها حاکیست که "ابوعمر الشیشانی" یکی از سرکردگان چچنی داعش در حمله هوایی هفته گذشته آمریکا به منطقه ای در استان حسکه در شمال شرق سوریه به شدت مجروح شده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به داعش اعلام کرد که ابوعمر الشیشانی در حمله جنگنده های آمریکایی به حومه جنوبی شهر حسکه مرکز استان حسکه به شدت مجروح و به حومه شهر رقه مرکز استان رقه در شمال سوریه منتقل شد و هم اکنون تحت درمان یک پزشک خارجی است .
خبرگزاری فرانسه قبلاً به نقل از یک مسؤول آمریکایی بدون ذکر نام وی گزارش داد که اطلاعات اولیه حاکی از مرگ احتمالی ابوعمر الشیشانی به همراه 12 همدستش در حمله هوایی ائتلاف به شهرک الشدادی در جنوب شهر حسکه در روز 4 مارس است .
پیتر کوک سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که موضع ابوعمر الشیشانی با هواپیما هدف گرفته شد و جزئیات این خبر را اعلام نکرد.
ابوعمر الشیشانی که نام اصلی اش ترخان تیمورازوویچ باتیراشویلی است ، تبعه چچنی گرجستانی تبار است و یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی و تکفیری داعش محسوب می شود.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها