افزایش شمار شهدای انتفاضۀ قدس، به 200 شهید

افزایش شمار شهدای انتفاضۀ قدس، به 200 شهید
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 19:16

العالم - شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس که از اواسط مهرماه امسال در مناطق مختلف فلسطین اشغالی آغاز شده است، به دویست نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن ملی خانواده های شهدای فلسطینی، روز پنجشنبه با انتشارآماری اعلام کرد: از 200 فلسطینی که جان خود را فدای انتفاضۀ قدس کردند، 51 تن کودک و 20 تن زن و دختر بودند.

براساس این گزارش طی 48 ساعت گذشته، هفت فلسطینی به شهادت رسیدند که پنج تن از آنان، در شرق شهر قدس و دو تن دیگر در کرانه باختری اشغالی شهید شدند.

درهمین حال "صائب عریقات" مذاکرۀ کنندۀ ارشد تشکیلات خودگردان، با انتقاد از رژیم صهیونیستی، این رژیم را مسئول از بین رفتن امید در میان فلسطینی ها و بسته شدن هرگونه افق سیاسی دانست.

عریقات که در حضور هیأتی از نمایندگانِ کمیسیون روابط خارجی پارلمان دانمارک، در کرانه باختری سخن می گفت، خاطر نشان کرد که رژیم اشغالگر قدس، با تحمیل خواسته های خود بر فلسطینی ها، ایجاد شهرک های صهیونیست نشین در مناطق فلسطینی، قرار دادن فلسطینی ها در برابر عمل انجام شدۀ جغرافیایی، مجازات دسته جمعی، ویران کردن خانه ها، پاکسازی نژادی، اعدام های میدانی، محاصره فلسطینی ها و بستن گذرگاه ها، برای بر باد دادن گزینۀ تشکیل دو دولت، تلاش کرد و این سیاست ها، به از بین رفتنِ امید در فلسطینی ها و بسته شدن افق سیاسی منجر شد.

205-9

 

پربیننده ترین خبرها