آغاز فرار دسته جمعی داعشی ها از الانبار

پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 21:46

با آغاز پیشروی نیروهای عراقی به شهرهای استان الانبار، عناصر مسلح داعش، فرار دسته جمعی به سمت موصل را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از الانبار، نیروهای عراقی در جبهه غربی، هنگام حمله به پایگاه و مخفیگاه های داعش و آزاد کردن سنگر به سنگر، مناطق جبهه غربی، خسارت های سنگینِ جانی و تجهیزاتی به عناصر داعش وارد کردند.

بر پایه این گزارش، در محور شرقی الانبار شهر فلوجه از چهار جهت کاملا محاصره و تروریست های داعش درمناطق الکرمه، الصبیحات و الشهداء، گرفتارشدند و ده ها تن از آنان را کشته و نیروهای عراقی مخفی گاه هایشان را منهدم کردند.

نیروهای عراقی همچنین از ساعت های اولیۀ بامداد امروز(پنجشنبه) ، در مناطق شرق الرمادی به ویژه در البوبالی و مناطق اطراف آن، با عناصر داعش درگیر شدند و ده ها تن از آنان را کشتند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین از درگیری شدید نیروهای عراقی با عناصر مسلح داعش در الکرمه، فلوجه و شهداء الکرمه، خبر داد و تاکید کرد که عراقی ها در حال پیشروی گسترده هستند و خاکریزهای داعشی ها را در این مناطق تخریب کرده، خط دفاعی آنان را تا 500 متر، متلاشی کردند.

پیشروی گستردۀ نیروهای عراقی در مناطق مختلف الانبار از یک سو و فروپاشی مراکز قدرت داعش موجب شد عناصر این گروه تروریستی، دسته دسته از شهرهای غرب این استان، به سمت استان موصل فرار کنند.

به این ترتیب نیروهای عراقی، شرایط جدیدی بر استان الانبار حاکم کرده اند به طوری که دیگر هیچ مکان امنی برای تروریست های داعش در الانبار وجود ندارد.

شیخ "محمد البصری" سخنگوی گردان های "رسالیون" در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: حملات گسترده و عملیات بی نظیر مبارزان بسیج مردمی، در شهر فلوجه، میان داعشی ها زلزله برپا کرده است به طوری که اکثر سرکرده های خود را که از کشورهای عربی به عراق آمده اند، به شهر موصل منتقل کردند تا در آن جا زمینۀ جنگ در منطقه الشرقاط را فراهم کنند.

ادامه درگیری با عناصر داعش در شرق الانبار، با اعزام نیروی کمکی نظامی به منظور آزادسازی جزیرۀ الخالدیه همراه شد. در صورتِ آزادسازی این جزیره، استان الانبار، به دو منطقۀ جداگانه که هر دو تحت محاصره است، تقسیم خواهد شد.

205-9

 

پربیننده ترین خبرها