مقتدا صدر عراقی ها را به تظاهرات فراخواند

مقتدا صدر عراقی ها را به تظاهرات فراخواند
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 23:02

العالم - مقتدا صدر رهبر جریان صدر امروز(پنجشنبه) از هواداران خود خواست تا او را تنها نگذارند و در تظاهراتی که قرار است فردا جمعه در میدان آزادی در مرکز بغداد برگزار شود، شرکت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مقتدا صدر از پیروانش خواست تا اگر دولت به روند اصلاحات وفادار نماند، به ایستادگی خود در برابر فساد ادامه دهند چه او زنده بماند چه کشته شود.
صدر با صدور بیانیه ای افزود: شما مردم عراق تا کنون با برگزاری تظاهرات سازمان یافته خود برای انجام اصلاحات و مبارزه با فساد ما را در برابر جهان سربلند کردید و امیدوارم این هفته نیز تنهایمان نگذارید، زیرا فرآیند اصلاحات طولانی است و به ثبات قدم و ایستادگی شما نیازمند است.
وی خطاب به ملت عراق ادامه داد:" اگر دولت به انجام اصلاحات ریشه ای گسترده عمل نکند، شما به پایمردی خود ادامه خواهید داد."
مقتدا صدر دیروز چهارشنبه تصمیم گرفت تا تظاهرات فردا جمعه را در میدان آزادی به دور از دروازه های منطقه الخضراء برگزار کند تا بدین ترتیب به حیدر العبادی نخست وزیر فرصت انجام اصلاحات را بدهد.
وی قول داد تا در صورت انجام اصلاحات به تعبیر خودش واقعی گامهای دیگری برای تایید دولت بردارد.
این موضع گیری مقتدا صدر پس از آن انجام گرفت که العبادی دیروز چهارشنبه طی اظهاراتی در تلویزیون اعلام کرد که مجموعه ای از اقدام ها را به منظور تحت پیگرد قرار دادن سرشاخه های فساد و بازداشت آنان در پیش گرفته است.
در همین راستا دفتر رسانه ای نخست وزیر امروز پنجشنبه خبر داد که العبادی سند اصلاحات فراگیر را برای جناح های سیاسی فرستاده است.
دفتر مزبور با صدور بیانیه ای توضیح داد: سند یاد شده شامل 15 پرونده است که معیارهای نحوه انتخاب و ارزیابی وزرا از سوی نخست وزیر و مبارزه با فساد و برداشتن موانع اجرایی موجود بر سر راه برنامه های دولت و تحقق بخشیدن قاطعانه به اصلاحات در بخش های مختلف را در برمی گیرد.

209-9 

پربیننده ترین خبرها