افشای هویت دو انگلیسی در میان اسامی لو رفته عناصر داعش

افشای هویت دو انگلیسی در میان اسامی لو رفته عناصر داعش
جمعه 21 اسفند 1394 - 12:01

روزنامه تایمز لندن با اشاره به اسناد لو رفته و عملیات جذب عناصر جدید توسط گروه تروریستی داعش، از کشف هویت دو انگلیسی در میان اسامی لو رفته عناصر این گروه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایمز روز دوشنبه  در مطلبی نوشت: هویت یک عنصر تروریستی انگلیسی که به عنوان مسئول جذب عناصر جدید برای داعش در انگلیس فعالیت می کرد افشا شده است و نام وی "افتخار جمام" از اهالی شهر ساحلی "پورت اسموت" است که به عنوان یکی از مسؤولان مهم فعال در زمینه جذب عناصر جدید از میان جوانان انگلیسی برای گروه داعش و ارسال آنها به مناطق تحت اشغال آن، فعالیت کرده است.
تایمز می افزاید: مقامات انگلیسی از دیرباز به فعالیت های جمام در زمینه جذب عناصر برای گروههای تروریستی در سوریه مشکوک بودند و در فهرست های لو رفته جذب عناصر مشاهده شده است که وی نام "ابوعبدالرحمن انگلیسی" را برای خودش به کار برده است. در اسناد مذکور همچنین تأییدیه ای مرتبط با یک دانشجوی انگلیسی بنگلادشی الاصل وجود دارد.
به نظر می رسد جمام و عنصر جذب کننده آن به داعش به نام "ابوجبرئیل انگلیسی" (18 ساله) کشته شده اند.
یادآور می شود شبکه اسکای نیوز انگلیس اخیرا اعلام کرده یکی از عناصر فراری داعش، اسامی 22 هزار نفر از اعضای گروه مذکور را در اختیار این شبکه قرار داده است. اما اخیرا کارشناسان با بررسی اسامی مذکور مشاهده کرده اند اسامی مذکور فقط 1700 نفر از عناصر داعش را دربرمی گیرد و بقیه اسامی تکراری می باشند.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

216-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها