پشت پرده افشای اطلاعات 22 هزار داعشی + ویدیو

جمعه 21 اسفند 1394 - 14:44

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد که اسناد حاوی اطلاعات شخصی 22 هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را بدست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز مدعی شد، اسناد حاوی اطلاعات شخصی 22 هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را بدست آورده است که برخی از آنها پیش از این شناخته نبوده اند و در اروپای غربی، آمریکا، کانادا، خاورمیانه و شمال آفریقا حضور دارند.
درحالی که پلیس آلمان گفته است که این اسناد به احتمال زیاد درست است؛ برخی در این اسناد ابراز تردید کرده‌اند.
شبکه اسکای نیوز اعلام کرده که این اسناد حاوی اطلاعات 22 هزار داعشی را که گمان می‌رود، بسیار با اهمیت باشد، در ترکیه بدست آورده است. این اطلاعات در یک دستگاه ذخیره بوده و سپس چاپ شده و به سازمان های اطلاعاتی غربی رسیده است.
خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیس یک فرد نقاب دار را نشان داد و گفت که این فردی است که اسناد خاوی اطلاعات را ارایه کرده است زیرا وی درگروه مسلح ارتش آزاد سوریه فعالیت می کند و سپس به گروه تروریستی داعش ملحق شد و بعد از اینکه دریافت، عناصر بعثی در عراق در پس پرده این گروه هستند، از آن جدا شد.
این فرد افزود: می خواهم از مردم در داخل عراق و افراد ملحق شده به گروه داعش بگویم که این گروه دروغ گو است و ادعای اسلام را دارد؛ درحالی که مبانی اسلام را اصلا به هیچ وجه اجرا نمی کند و از دین اسلام دور است.
وی خاطرنشان کرد: داعش در سوریه تمام شده است و از بین بردن نهایی این گروه درسایه اطلاعات موجود از آن امکان پذیر است. اگر این اطلاعات به دست کسانی برسد که می‌دانند چطور از آن استفاده کنند، از بین بردن داعش به طور قطع امکانپذیر است. این داده‌های اطلاعاتی موثق است. توصیه می کنم به دست کسانی که علیه داعش فعالیت می کنند، بیفتد؛ نه اینکه به دست کسانی داده شود که فروخته شده و بار دیگر به دست داعش برسد.
درحالی که چندین طرف در صحت اسناد اسکای نیوز به علت اشتباهات فاحش و استفاده از عبارت های نامانوس با گروه داعش و تضاد اطلاعات حتی در یک سند واحد شک و تردید داشته اند، پلیس آلمان اعلام کرده است که به احتمال زیاد آنچه در رسانه های گروهی آلمان منتشر شده است، صحت دارد.
برخی دیگر نیز گفته اند که بعضی از این اطلاعات ممکن است درست باشد اما برای فروش با قیمت بالا به مشتریان زیاد به صورت های مختلف تدوین شده است؛ به گونه ای که پایگاه زمان الوصل متعلق به مخالفان سوری گفت که این پایگاه به همین اسناد دست یافته است اما اطلاعات آن درباره فقط 1700 اسم است و هزاران اسم دیگر، تکراری است.
6-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها