پنتاگون: مسؤول سلاح‌های شیمیایی داعش را به عراق دادیم

پنتاگون: مسؤول سلاح‌های شیمیایی داعش را به عراق دادیم
جمعه 21 اسفند 1394 - 14:50

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که "سلیمان داود البکار" مسؤول سلاح های شیمیایی گروه تروریستی داعش را به دولت عراق تحویل داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پیتر کوک" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعلام تحویل محرمانه "سلیمان داود البکار" ملقب به "ابوداود" به دولت عراق، اظهار داشت: دستگیری وی باعث کنار رفتن یکی از عناصر کلیدی داعش از عرصه درگیری شده است.
کوک مدعی شد: سلمان بکار، اطلاعاتی درباره تسلیحات شیمیایی و افراد دیگری که در این زمینه دست داشته اند به مقامات آمریکایی داده است، و ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی امریکا، براساس اطلاعات به دست آمده از وی، اقدام به حملات هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش نموده است.
سخنگوی وزارت دفاع امریکا خاطر نشان کرد: اطلاعات به دست آمده از این تروریست باعث می شود بتوانیم عملیات بیشتری انجام دهیم. اما آمریکا بر این باور نیست که توانسته باشد توان گروه تروریستی داعش در زمینه تسلیحات شیمیایی را به طور کامل نابود کند.
یادآور می شود مقامات امریکایی روز چهارشنبه ادعا کردند هواپیماهای این کشور مواضعی را که گمان می رود مراکز برنامه گروه تروریستی داعش برای تولید سلاح های شیمیایی است و اطلاعات آن را از طریق بازجویی یکی از سرکردگان این گروهک به دست آورده اند بمباران کرده اند.
نیروهای ویژه امریکا، حدود سه هفته پیش "سلیمان البکار" را در شمال عراق دستگیر کرده بودند.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

216-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها