تظاهرات هزاران عراقی در بغداد

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد
جمعه 21 اسفند 1394 - 18:55

دهها هزار شهروند عراقی برای حمایت از اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد و مجازات افراد فاسد در شهر بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهروندان عراقی امروز جمعه برای تاکید بر لزوم مبارزه با فساد در میدان التحریر بغداد دست به تظاهرات زدند. این بزرگترین تظاهرات در میدان التحریر در مرکز بغداد بود و تظاهرکنندگان از دولت و پارلمان خواستند تا هرچه سریعتر تغییرات فوری در دولت و اصلاحات ضروری را برای عبور از بحران امنیتی و اقتصادی عراق انجام دهند.

نیروهای امنیتی عراق مسیرهای منتهی به مرکز بغداد را بسته و تدابیر شدیدی برای تامین امنیت و حمایت از تظاهرکنندگان در میدان التحریر بغداد اتخاذ کردند.

در همین راستا، نیروهای امنیتی خیابانهای اصلی منطقه الصالحیه، خیابان فرودگاه المثنی، السعدون، ابونواس، الباب الشرقی، خیابان الزیتون، میدان الطیران، خیابان الخیام و دو پل الجمهوری و السنک را کاملا مسدود کردند. همچنین مقررات منع آمد و شد خودروها در این مناطق به منظور تامین امنیت و حفاظت بیشتر از دهها هزار تظاهرکننده برقرار شد.

دولت عراق 9 اگوست 2015 میلادی قانون مبارزه با فساد و بهبود خدمات عمومی را تصویب کرد و پارلمان عراق در یازدهم همان ماه با بسته اصلاحات ارایه شده از سوی دولت موافقت و اقدامات دیگری را به اضافه کرد.

تظاهرات در بغداد از چند هفته پیش برای انجام اصلاحات، مبارزه با فساد و بهبود خدمات عمومی به ویژه آب و برق آغاز شد.
217-6-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها