حمله شیمیایی داعش به اهالی سنجار + فیلم

جمعه 21 اسفند 1394 - 22:21

سنجار(العالم) – نیروهای پیشمرگه کُرد عراقی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش با بیش از 50 فروند موشک حاوی مواد شیمیایی چند مکان در شهر "سنجار" در استان نینوی در شمال عراق را هدف قرار داد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق، کمیساریای عالی حقوق بشر عراق اعلام کرد که بیش از 400 نفر در جریان حمله شیمیایی داعش به منطقه "تازه" در جنوب شهر "کرکوک" مصدوم شدند. 

چند روز پس از حمله گروه تروریستی داعش به جنوب شهر کرکوک، آثار حملات شیمیایی به تدریج نمایان شده است و تعداد قربانیان این اقدام جنایتکارانه رو به افزایش است.

"نیازی اوغلو" نماینده مجلس عراق گفت: شلیک دهها موشک حاوی گاز خردل از طرف داعش باعث مصدومیت دهها نفر از اهالی بی گناه شد و آنها دچار خفگی شدید شده اند.

یک فرمانده پیشمرگ کُرد عراقی نیز گفت: داعش 50 فروند موشکِ دست ساز از روستاهای جنوب سنجار به طرف نیروهای کُرد شلیک کرد. هشت فروند موشک حاوی مواد شیمیایی نیز هفته گذشته به سمت مواضع کُردها شلیک کرد که شماری از نیروهای پیشمرگه مصدوم شدند.    

"جواد الطلیباوی" سخنگوی جنبش "عصائب الحق" گفت: داعش در نبردهای آزادی جزیره "سامرا" نیز از گازهای کلر و خردل علیه نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) استفاده کرد و همچنین نیروهای عراقی را با 12 فروند موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

وی هشدار داد: داعش می خواهد از سلاح ممنوع شده در سطح بین الملل در نبردهای آتی در ناحیه الکرمه در شرق فلوجه و شهر موصل استفاده کند.

"مسرور محی الدین" عضو شورای کمیساریای عالی حقوق بشر گفت: تاکنون بیش از 400 نفر که شماری کودک و زن هستند، دچار سوختگی و تنگی نفس شده اند و تعداد آسیب دیدگان به خاطر ظهور تدریجی اثرات گازهای سمی پس از گذشت 8 تا 10 ساعت، رو به افزایش است.

"یان کوبیش" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در جریان ملاقات با شماری از نمایندگان عراقی گفت: سازمان ملل با جدیت با این مساله برخورد می کند و جامعه جهانی و سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی از این موضوع به منظور اتخاذ تدابیر بیشتر برای مقابله با حملات شیمیایی آگاه خواهد شد.

جمعیت سنجار در سال۲۰۱۳ بیش از ۸۸ هزار نفر بود.

206-6-8

 

پربیننده ترین خبرها