لحظه خروج هیئت سعودی از نشست قاهره + ویدیو

جمعه 21 اسفند 1394 - 22:41

در پی حمایت وزیر امورخارجه عراق از حزب الله لبنان و بسیج مردمی عراق در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره، هیئت عربستان سعودی از این اجلاس خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ابراهیم جعفری" روز جمعه در سخنانی در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره گفت: بسیج مردمی و حزب الله از کرامت اعراب پاسداری کردند، و کسانی که آنان را به تروریسم متهم می کنند خودشان تروریست هستند.
شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع مسؤول در وزارت امورخارجه عراق اعلام کرد: پس از سخنان دکتر ابراهیم جعفری و اعلام مخالفت وی با تعرض دیگران به بسیج مردمی و دیگر گروه‌های مقاومت، هیئت سعودی از محل اجلاس خارج شد.
جعفری پس از این اجلاس در قاهره به خبرنگاران گفت: امروز با صراحت کامل و در حد کافی اعلام کردم که ما حزب الله را جنبش مقاومت می‌دانیم.
وی تأکید کرد: حزب الله گرانبهاترین داشته‌ها و خون باارزش فرزندان خود را تقدیم می‌کند، تا از امنیت و ثبات لبنان حمایت کند و مانع پیامدهایی شود که ممکن است از این کشور شروع شود.
ابراهیم جعفری همچنین گفت: ما قاطعانه با توصیف بسیج مردمی و حزب الله به عنوان سازمانهای تروریستی مخالفیم. این اقدام فقط تعدی به بسیج مردمی عراق نیست، بلکه تعدی به مفهوم مقاومت است که همه کشورها و انقلابهای دنیا از آن الگو گرفته اند.
جعفری تأکید کرد: جنبشهای مقاومت همواره واکنشی طبیعی به اشغالگری ها و استبداد بوده‌اند، و این اقدام (توصیف آنان به عنوان گروه های تروریستی) اهانت به احساسات مردم است.
جعفری اظهار داشت: بین گروه‌های مقاومت که در حال مبارزه و جانفشانی برای مردم هستند، با گروه هایی که مانند داعش و امثال آن دچار جنون شده و به دنبال ایجاد ناامنی هستند، تفاوت وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها