کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل:

طفره رفتن بحرین از مجازات ناقضان حقوق بشر

طفره رفتن بحرین از مجازات ناقضان حقوق بشر
شنبه 22 اسفند 1394 - 14:48

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اذعان کرد: بحرین پیشرفت چندانی در زمینه محاکمه ناقضان حقوق بشر در این کشور نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت " مرآة البحرین" امیر زید بن رعد در پاسخ به سئوال "سازمان امریکاییها برای دموکراسی و حقوق بشر" روز پنج شنبه 10 مارس در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، گفت: " در داخل و خارج بحرین به خوبی می توان فهمید که پیشرفت چندانی در زمینه محاکمه (ناقضان حقوق بشر) به دست نیامده است".
وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد فرار از مجازات مخصوصا در مورد نقض حقوق بشر علیه شرکت کنندگان در تظاهرات و زندانیان و شکنجه آنها گفت: "تصمیمات اخیر (نظام آل خلیفه) در خصوص تعقیب و بازداشت شخصیتهای سیاسی و حقوقی برجسته و سلب تابعیت از حدود 230 شهروند بحرینی، به شدت نگران کننده است". 
وی از حکومت بحرین خواست تمام کسانی را که به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مخصوصا زنان و کودکان را آزاد کند. همچنین خواستار تجدید نظر در تغییراتی که در سال 2014 در قانون تابعیت اعمال کرده است، شد.
حکومت بحرین با دستکاری در قانون تابعیت، خود را مجاز به سلب تابعیت از مخالفان کرد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این اظهارات را در پاسخ به سئوال سید احمد الوداعی، معاون مدیر اجرایی مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین "BIRD" بیان کرد. احمد الوداعی در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو به نمایندگی از سازمان امریکاییها برای دموکراسی و حقوق بشر "ADHRB" و مرکز حقوق بشر بحرین طی اظهاراتی از کمیسر سازمان ملل درباره دلایل و مدارک ملموسی که این کمیساریا از دولت بحرین دریافت کرده بود، توضیحاتی بدهد.
208 -8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها