اتحادیه عرب در حال زمینه سازی حمله اسرائیل به لبنان

اتحادیه عرب در حال زمینه سازی حمله اسرائیل به لبنان
شنبه 22 اسفند 1394 - 15:15

روزنامه السفیر لبنان تأکید کرد که اتحادیه عرب در حال خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و مهیا کردن فضا برای این رژیم در منطقه جهت اقدام علیه نیروهای مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر روز شنبه در مطلبی به تصمیم اتحادیه عرب برای تروریستی خواندن حزب الله لبنان همسو با تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس پرداخت و نوشت: همین مانده که اتحادیه عرب خصوصا در سایه دبیرکل جدید خود احمد ابوالغیط، درخواست کتبی به کابینه اسرائیل داده تا حمله ای تمام عیار علیه مقاومت در لبنان و فلسطین به راه بیاندازد چرا که این اتحادیه، نیروهای مقاومت در دو جبهه را با تصمیم وزیران خارجه و کشور عرب "تروریست" خوانده است.

این روزنامه نوشت: از خوش شانسی نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین است که اسرائیل منتظر درخواست یا دستور از کسی برای به راه انداختن جنگ هایش از زمان تاسیس رژیم جعلی اش تا امروز نبوده است. اسرائیل متناسب با منافع راهبردی خود تصمیم می گیرد و شرایط خود و منطقه و جهان را مدنظر قرار می دهد. براین اساس، صهیونیست ها خواه در غزه یا لبنان یا حتی جبهه جولان برای به راه انداختن جنگ هزاران بار محاسبه می کنند که آیا ارتش آنها قادر به پیروزی و عدم تکرار ناکامی و شکست هایش بویژه در سایه دو تجربه لبنان و غزه هست؟

السفیر افزود: اما در بین اعراب و به طور مشخص اتحادیه کشورهای ورشکسته آنها، کسانی هستند که استوارنامه مجانی به اسرائیلی ها - از طریق مهیا کردن شرایط و بستر منطقه برای جنگ می دهند که اگر اسرائیل خواست آن را انجام دهد؛ جنگی که اگر اسرائیل تصمیم به انجام آن بگیرد؛ این کار را به خاطر تامین اهداف خود و نه دیگران خواهد کرد و در این صورت، از طرف رژیم های عرب که حزب الله مقاوم را "گروهی تروریستی" می خوانند، در امان خواهد بود.

این روزنامه تاکید کرد: جای تاسف است که این تصمیم وزیران خارجه عرب زیر فشار عربستان و امارات درکل اهداف تاسیس این اتحادیه را به عنوان حامی منافع ملت های عرب زیر پا گذاشت و از بین برد.

به نوشته السفیر، چنین اتحادیه ای همان بهتر که رژیم اسرائیل به آن بپیوند، چرا که دفاتر امنیتی هماهنگی اسرائیل در بیشتر پایتخت های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وجود دارد و همچنین برایش بهتر است که مسئله هویت غیرعربی خود را نهایی و یکسره کند.

این روزنامه افزود: بدتر از رفتار انتقامجویانه وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس این بود که نه تنها سایر همتایان عرب خود به استثنای لبنان و عراق والجزایر را ملزم به تصمیم خود در تروریستی دانستن حزب الله کردند بلکه عربستان و امارات و بحرین و قطر و کویت خود را از بیانیه "همبستگی با لبنان" که از دهه 90 تا سال گذشته در همه اجلاس های وزیران خارجه عرب تصویب می شد، کنار کشیدند.

6-8

پربیننده ترین خبرها