کارشکنی تازه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان

کارشکنی تازه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 07:45

گروه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان با طرح پیش شرط جدیدی، در آغاز مذاکرات صلح ژنو کارشکنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد علوش از مذاکره کنندگان تیم اعزامی گروه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان شنبه شب در ژنو در تلاش برای برهم زدن دور جدید مذاکرات درباره سوریه با طرح پیش شرط جدیدی برآمد.

محمد علوش بدون توجه به موضع ضعیف و ناتوانی سیاسی و نظامی جناح مخالفان سوری مورد حمایت ریاض گفت: "معتقدیم که مرحله انتقالی با رفتن بشار اسد یا مرگ او آغاز می شود. مرحله انتقالی نمی تواند با وجود این نظام یا راس این نظام در قدرت آغاز شود".

خبرگزاری فرانسه به نقل از علوش افزود: هم اکنون بحث درباره روند تمدید آتش بس است.

این درحالی است که دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد و روسیه پیشتر اعلام کردند که سقف زمانی برای آتش بس در سوریه تعیین نشده است.

علوش درحالی این سخنان را بیان کرد که ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه پیشتر از مخالفت دولت سوریه با شرط و شروط تحمیلی دیگران خبر داد و افزود: دولت سوریه هیچ پیش شرطی برای مذاکرات ژنو ندارد و به شرط و شروط هیچ یک از طرف ها تن نخواهد داد.

وزیر خارجه سوریه افزود: رئیس جمهور قانونی سوریه خط قرمز ماست و تا پایان دوره کنونی در قدرت خواهد بود و با هیچ طرفی در این باره مذاکره نخواهیم کرد. پس به مخالفان توصیه می کنم که اگر می خواهند برای مذاکره درباره برکناری اسد به ژنو بروند، از رفتن صرف نظر کنند.

ولید المعلم برخی از مشخصات مرحله انتقال قدرت را اعلام کرد و گفت: مرحله انتقالی به معنای تدوین قانون اساسی جدید و تشکیل دولتی جدید با مشارکت برخی از طرف های مخالف است و هیچ یک از اسناد سازمان ملل متحد حاوی موضوع واگذاری سمت ریاست جمهوری پس از پایان مرحله انتقالی نیست.

6

پربیننده ترین خبرها