همکاری روسیه و آمریکا در مسیر آتش بس سوریه

همکاری روسیه و آمریکا در مسیر آتش بس سوریه
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 11:09

العالم - نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: همکاری سازندۀ مسکو و واشنگتن، امید به تداوم اجرای آتش بس در سوریه را بیشتر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الكسی بورودافكين در کنفرانسی خبری در ژنو اعلام کرد: همکاری بین روسها و آمریکابی ها در بخش های نظامی و دیپلماسی در سطح بالایی ادامه دارد و تماس های کاری هر روز در جریان است.

وی افزود : ما همه مسائل را بررسی می کنیم و این امید همچنان وجود دارد که آتش بسی که با پیشگامی روسیه و آمریکا آغاز شد، ادامه یابد و همه طرف های متخاصم به آن پایبند باشند.

بورودافکین درهمین حال پیش شرط گروه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان درخصوص لزوم کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را غیرواقعی و غیرقابل اجرا دانست و از این گروه خواست تا از پیش شرط خود دست بکشند.

وی افزود: دولت روسیه از اصرار مخالفان سوریِ افراطی بر خواستۀ کناره گیری بشار اسد نگران است؛ خواسته ای که یکی از پیش شرط های آنان به شمار می آید.

بورودافكين تصریح کرد: چنین خواستۀ غیرواقعی، قابل اجراء نیست و نشان می دهد که مخالفان افراطی خود را برای مشارکت واقعی در مذاکرات و دست یابی به توافق آماده نکرده اند.

نماینده روسیه در ژنو همچنین گفت: اتهام نقض آتش بس در سوریه که به روسیه وارد می شود، واهی و بی اساس است.

وی افزود: مخالفان آتش بس در سوریه درپی خونریزی بیشتر در این کشور هستند و در گزارش های جعلی و غیرواقعی خود مدعی می شوند که نیروی هوایی سوریه یا روسیه اماکن غیرنظامی را بمباران می کند و تلفات زیادی برجای می گذارد.

بورودافكين خاطرنشان کرد: جزئیات فعالیت ها و عملیاتی که روسیه در سوریه اجراء می کند، در گزارش های روزانه وزارت دفاع روسیه ذکر می شود و به طور کلی، طرح آتش بس در سوریه همچنان در حال اجرا است.

214-6-9

پربیننده ترین خبرها