شکل گیری گروه مخالف دیگر در سوریه

شکل گیری گروه مخالف دیگر در سوریه
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 14:40

العالم - مخالفان سوریه در پی ناکامی و شکست های پی در پی خود در برابر مواضع سیاسی و پیشروی های ارتش سوریه، گروه جدید دیگری تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، " احمد الجربا" ، رئیس پیشین گروه موسوم به «ائتلاف سوری» از تاسیس گروه مخالف «جریان الغد سوری» خبر داد.
به نوشته روزنامه اینترنتی رای الیوم، وی که ریاست این گروه را برعهده دارد گفت «این گروه مبتنی بر دمکراسی و چند صدایی شکل گرفته و با شورای ملی کرد در سوریه هم پیمان است و هدف ایجاد نظام فدرالی و غیر متمرکز را درسوریه دنبال می کند.
رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه در نشستی با حضور سامح شکری، وزیر خارجه مصر، نماینده سفارت روسیه در قاهره، نمیاندگان ائتلاف 14 مارس لبنان از جمله عقاب صقر و محمد دحلان، رئیس سابق دستگاه امنیت پیشگیرانه فلسطین که هم‌اکنون به عنوان مشاور امور امنیتی ولیعهد ابوظبی کار می‌کند و نماینده رئیس اقلیم کردستان عراق در قاهره از تشکیل  این جریان سیاسی جدید خبر داد.
تلویزیون روسیا الیوم نیز به نقل از عبدالجلیل السعید، روزنامه نگار، اعلام کرد الجربا در سخنان خود از نقش روسیه در سوریه قدردانی و تاکید کرد که مسکو در تثبیت آتش بس و توقف درگیری در سوریه نقش اصلی را دارد.
وی از طرف‌های حاضر در ژنو خواست واقع‌گرایانه بیندیشند و از فروختن توهم و خیال به مردم سوریه خودداری کنند و افزود گفت جریان جدید وی با تروریسم و حامیان منطقه ای اش و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی خواهد جنگید به ویژه اینکه سوریه از "خطری علیه انقلاب و تمامیت ارضی خود" رنج می‌برد.

214-9

پربیننده ترین خبرها