حمله النصره به گروه مسلح مورد حمایت آمریکا

حمله النصره به گروه مسلح مورد حمایت آمریکا
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 17:30

العالم - تروریست های "جبهه النصره" پس از حمله به مقر گروه مسلح مورد حمایت واشنگتن موسوم به "تیپ 13" در شمال غرب سوریه، سلاح های آمریکایی آنان را ضبط کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان سوری) به نقل از صفحه تویتر یکی از اعضای گروه تروریستی "تیپ 13" افزود: النصره که شاخه نظامی القاعده در سوریه است تمام مقرهای ما را مورد حمله قرار داد و سلاح و تجهیزات موجود در آن را به سرقت برد که امیدواریم علیه گروه های دیگر استفاده نشود!
عضو این گروه با اشاره به "ابو محمد الجولانی" رهبر النصره به تمسخرگفت: این فتح را به الجولانی تبریک می گوییم.
همچنین مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: درگیری در معره النعمان در جنوب ادلب به کشته شدن 6 فرد مسلح منجر شد که چهار نفر از آنان عضو تیپ 13 بودند.

موشکهای آمریکایی تاو در دستان النصره
وی افزود: جبهه النصره 40 عضو مسلح  "تیپ 13" را ربود، انبارهای سلاح آنان در "معره النعمان" و سه شهر دیگر استان "ادلب" به ویژه موشک های آمریکایی تاو را سرقت کرد.
"جیش الفتح" نیز که شامل گروه های تروریست افراطی مانند النصره و "احرار الشام" است، بر استان ادلب از جمله بر "فوعه" و "کفریا" که در محاصره است، سیطره دارد. 
این اولین بار نیست که النصره به گروه های مورد حمایت آمریکا حمله می کند.

ربوده شدن عناصر تیپ 30
تابستان 2015 نیز شماری از عناصر "تیپ 30 "  که توسط مستشاران آمریکایی آموزش دیده بودند، ربوده شدند. 
تنش میان النصره و دیگر گروه های تروریست در ادلب در روزهای اخیر افزایش یافته و 17 اسفند ماه جاری برابر با هفتم مارس 2016 ، النصره به تیراندازی به تظاهرکنندگان در شهر ادلب تهدید و شماری را بازداشت کرد. 

206-611-9

پربیننده ترین خبرها