ادعای دوباره النجیفی علیه بسیج مردمی عراق

ادعای دوباره النجیفی علیه بسیج مردمی عراق
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 18:57

العالم - رئیس ائتلاف "متحدون" که خود و برادرش متهم به تسلیم استان موصل به داعش در تابستان 2014 هستند، مدعی شد که وجود بسیج مردمی در استان نینوا عمیات آزادسازی آن را پیچیده تر می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر اطلاع رسانی اسامه النجیفی، رییس پیشین مجلس عراق، در بیانیه ای اعلام کرد که وی امروز "مارکو کارنیلوس" سفیر ایتالیا در عراق را به حضور پذیرفته و درباره اقدام های جاری برای آزادسازی نینوا با او گفت وگو کرده است.
النجیفی ضمن تاکید بر اهمیت بسیج همه امکانات و نیروها برای شکست دادن داعش خاطرنشان کرد که عشایر، ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه و ائتلاف بین المللی نینوا را آزاد می کنند و پشت تروریسم را خواهند شکست.
وی در این بیانیه افزود: در خصوص مشارکت بسیج مردمی تاکنون چند بار توضیح داده شده و خلاصه آن این است که ما نمی خواهیم داعش دوباره فرصت استفاده از تفرقه افکنی های مذهبی را پیدا کند. مردم موصل باید در مقابل نیروهای مهاجم به دفاع برخیزند اما وجود بسیج مردمی این روند را مختل می کند.
اظهارات النجیفی که تمایل وی به ترکیه و عربستان و نزدیکی مواضع او به این دو کشور واضح و آشکار است، در اقدامی هماهنگ با آمریکا و عربستان علیه نیروهای بسیج مردمی موضع می گیرد در حالی که این نیروها توانستند از بغداد و شهرهای زیارتی دفاع و بیشتر شهرهای استان های دیالی و صلاح الدین و الانبار را آزاد کنند.
گفتنی است حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه اول اسفندماه جاری، 20 فوریه، با توجه به موفقیت های صورت گرفته به صراحت تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی موصل از سیطره داعش مشارکت خواهند کرد.

202-211-9

پربیننده ترین خبرها