شهر الرطبه عراق از سیطره داعش خارج شد

شهر الرطبه عراق از سیطره داعش خارج شد
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 19:24

العالم - گروه تروریستی داعش پس از مدتها سیطره بر شهر الرطبقه واقع در غرب عراق، زیر ضربات و حملات پی در پی نیروهای عراقی در استان الانبار، مجبور به عقب نشینی از این شهر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی و محلی در استان الانبار روز یکشنبه خبر عقب نشینی این گروه تروریستی از این شهر را تأیید کردند.
یک افسر عالیرتبه در ارتش عراق گفت که گروه تروریستی داعش به طور کامل از شهر الرطبه عقب نشینی کرده و به سمت شهر مرزی القائم در خطوط مرزی با سوریه گریخته است. عماد احمد، فرماندار الرطبه نیز این خبر را تأیید کرده است.
فرماندار الرطبه با بیان اینکه گروه تروریستی داعش به طور کامل از این شهرخارج شده است، از نیروهای امنیتی عراق خواست از این فرصت استثنایی استفاده کرده و کنترل شهر را به دست بگیرند.
عماد احمد به شبکه خبری سومریه نیوز گفت: "عناصر داعش امروز از این شهر به طور کامل عقب نشینی کردند و به سمت شهر القائم در غرب الرمادی گریختند".
وی خاطرنشان کرد: "در زمان حاضر خیابانهای شهر به طور کامل از این عناصر خالی شده است".
عماد احمد افزود: "این عقب نشینی ممکن است به دو دلیل صورت گرفته باشد اول اینکه عناصر داعش در الرمادی و دیگر مناطق الانبار شکست خورده اند و ترس دارند که اکنون با حمله نیروهای عراقی به الرطبه متحمل خسارتهای شدیدتری شوند. علت دیگر این است که این گروه تروریستی قصد دارد به اهالی الرطبه چنین وانمود کند که به منظور شناسایی کسانی که با نیروهای امنیتی عراق همکاری کرده اند از این شهر خارج شده است".
شهر الرطبه واقع در استان الانبار تاکنون در اشغال گروه ترورستی داعش بود و این گروه در این مدت احکام عجیب و غریبی را بر مردم این شهر تحمیل کرد؛ از جمله پوشیدن لباس افغانی برای مردان و استفاده از نقاب و روبنده برای زنان. عناصر داعش در مدت اشغال این شهر همچنین سیگار کشیدن و اعطای کالابرگ به اقلیتهای دینی را منع کرد.

208-211-9

پربیننده ترین خبرها