حمله شیمیایی داعش به منطقه تازه در استان کرکوک

حمله شیمیایی داعش به منطقه تازه در استان کرکوک
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 19:30

العالم - اهالی منطقه "تازه" واقع در استان کرکوک روز یکشنبه از دولت مرکزی عراق خواستند با ایجاد پوشش هوایی در مقابل حملات شیمیایی و موشکی "داعش"، به کمک اهالی این منطقه بشتابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "عین العراق" مردم تأکید کردند که موشکباران این منطقه از سوی گروه تروریستی داعش تا ظهرامروزادامه یافته و احتمال دارد این موشکها حاوی مواد سمی باشند.
یکی از اهالی به نام سمیر ویس، که دختر خود را در حمله شیمیایی (گاز خردل) "داعش" از دست داده است، به این خبرگزاری گفت: "دخترم به خاطر گلوله باران داعش که حاوی گاز خردل بود، شهید و همسرم نیز مجروح شده و حالش وخیم است. تعداد دیگری از مردم نیز مجروح شده اند".
ویس که عضو گروه مقاومت ترکمانی است گفت که منطقه "تازه" همچنان توسط عناصر"داعش" موشکباران می شود و دولت مرکزی هیچ حرکت جدی برای حمایت از اهالی آن نکرده است.
وی یادآور شد: مردم منطقه در زمان حاضر بیش از هر چیز به پوشش هوایی دولت مرکزی نیاز دارند.
حیدرالعبادی، نخست وزیرعراق دیروز(شنبه) گفته بود که حملات موشکی گروه تروریستی داعش به منطقه "تازه" دراستان کرکوک بی جواب نمی ماند.
وی از تشکیل تیم های پزشکی و تهیه دارو برای اعزام به منطقه خبر داد و گفت : گروه تروریستی داعش بابت این حمله شیمیایی بهای گزافی خواهد پرداخت.
سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق هم پیش از این حملات شیمیایی به منطقه تازه را فاجعه آمیز توصیف و بر ضرورت حمایت از غیر نظامیان در این منطقه و دیگر شهرها تأکید کرد.
وی اهمیت حمایت جامعه بین الملل از عراق برای جلوگیری از دستیابی این گروه تروریستی به سلاحهای شیمیایی را گوشزد کرد.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 20 اسفند ماه جاری(دهم مارس) اعلام کرد که در حمله گروه تروریستی داعش به منطقه تازه در جنوب کرکوک با استفاده از گاز شیمیایی خردل و کلر، 409 نفر مجروح شده اند.

208-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها