راهپیمایی مجروحان جنگی فلسطین در خیابانهای غزه

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 14:34

غزه (العالم) ـ دهها تن از شهروندان مجروح فلسطینی در غزه که بر اثر حملات و جنگهای رژیم صهیونیستی صدمه دیده اند، با برگزاری راهپیمایی از مردم دنیا خواستند در برابر ستم گری و رفتار ضد بشری اسراییل، با آنان ابراز همبستگی کنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه العالم از غزه، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که همزمان با روز مجروحان فلسطینی برگزار شد، با حضور در خیابان های غزه و با در دست داشتن پارچه نوشته هایی خواهان باز شدن گذرگاه رفح و لغو محاصره غزه شدند.
گفتنی است در شش سالی که رژیم اسرائیل سه جنگ علیه غزه به راه انداخت؛ هزاران فلسطینی شهید و دهها هزار نفر نیز زخمی شده اند.

جراحت 140 هزار فلسطینی در تهاجم نظامی اسراییل 

"محمد ابوالکاس" مسؤول موسسه حمایت از مجروحان فلسطینی با عنوان "دستهای مهربان" در غزه گفت : از مجموع مجروحان کرانه باختری و همه سرزمین فلسطین که به 140 هزار نفر می رسد؛ زخمی های نوارغزه به تنهایی 80 هزارنفرهستند.
وی افزود: مجروحان به دارو، عمل جراحی، تشکیل خانواده، تامین خودروهای برقی و دست و پای مصنوعی نیاز دارند.

گفتنی است اهالی نوار غزه هر ازگاهی در تیررس خمپاره ها و موشک های رژیم صهیونیستی قرار می گیرند و زمانی که درصدد مداوا در خارج ازاین منطقه بر می آیند با درهای بسته گذرگاهها مواجه می شوند.

یکی از معلولان جنگ غزه خاطرنشان کرد، مجروحان از ستم اشغالگران و محاصره شکایت دارند و این در حالی است که خواسته های ما نیز مانند مردم همه جهان و مطابق قطعنامه های بین المللی ژنو است اما دنیا این حقوق را در فلسطین و به ویژه نوار غزه به رسمیت نمی شناسد. 

غزه همچنان از محاصره و نبود دارو رنج می برد

بیمارستانهای نوار غزه پاسخگوی نیاز مجروحان ناشی از جنگهای سنگین رژیم اسرائیل نیستند و به نظر می رسد این روزها سناریوی جنگ دوباره در حال تکرار است.

"ایمن السحبانی" مدیر پذیرش و اورژانس بیمارستان الشفا نوار غزه در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: همه دنیا می داند ما هنوز در محاصره هستیم و از نبود دارو و لوازم پزشکی رنج می بریم. و همه مجروحان نیز تا زمانی که محاصره غزه و سکوت جهانی در برابر استفاده رژیم اسراییل از سلاح های ممنوعه بین المللی ادامه دارد؛ این جراحت ها بر پیکر ملت فلسطینی باقی خواهد ماند.

217 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها