ارزیابی دی میستورا از عواقب شکست مذاکرات ژنو

ارزیابی دی میستورا از عواقب شکست مذاکرات ژنو
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 17:54

العالم - فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره شکست مذاکرات طرف های سوری در ژنو سوئیس هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز (دوشنبه) قبل از شروع مذاکرات طرف های سوری، در نشستی مطبوعاتی در ژنو گفت که درصورت شکست مذاکرات ژنو، بازگشت به جنگ، تنها طرح جایگزین به جای مذاکرات خواهد بود.

به نوشته "السفیر" لبنان، وی ابراز امیدواری کرد که اراده واقعی برای ادامه مذاکرات وجود داشته باشد، زیرا درصورت شکست مذاکرات، در آن هنگام، موضوع به شورای امنیت ارجاع می شود.

دی میستورا هشدار داد، درصورت شکست مذاکرات، جنگی بدتر از قبل در سوریه آغاز خواهد شد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیش بینی کرد که مذاکرات امروز، اولین دور از سه دور مذاکره باشد که تا روز 24 مارس ادامه دارد و دور بعد آن بعد از وقفه ای یک هفته ای یا ده روزه از سرگرفته می شود و به مدت دست کم دو هفته ادامه دارد و پس از آن دور سوم مذاکرات با مدت وقفه مشابه از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود: درآن زمان دست کم می توان گفت که نقشه راه آشکاری وجود دارد و حتی اگر اتفاقی وجود نداشته باشد، دست کم نقشه راه وجود دارد.

وی اظهار کرد که مذاکره با هیات دولت سوریه امروز آغاز شده و هیات دولت سوریه قرار است در روزهای آینده با طرف های زیادی دیدار کند.

دی میستورا خاطرنشان کرد که تلاش می شود تا خبرهای مربوط به روند مذاکرات در اختیار رسانه ها قرار نگیرد و و اطلاعات مورد نیاز پس از پایان مذاکرات ارایه خواهد شد.

درهمین حال، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین در نشست خبری تلفنی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی روسیه از مذاکرات ژنو گفت: "بدون تردید، اکنون مهم است که همه گروه های سیاسی سوریه و همه بخش های جامعه این کشور از جمله کردها در مذاکرات حضور داشته باشند و هیچ یک از طرف های مذاکره کننده از مسیر خود خارج نشوند.

پسكوف افزود: " قابل فهم است که این مساله آسان نخواهد بود، زیرا ما در نهایت اقدام های مثبتی را که از زمان آتش بس در سوریه شاهد بوده ایم، مدنظر قرار خواهیم داد و به دنبال آن گام های کوچکی برداشته خواهد شد که نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت".

215-201-9

پربیننده ترین خبرها