تاکید لاوروف بر مشارکت همه طرف های سوری در مذاکرات ژنو

تاکید لاوروف بر مشارکت همه طرف های سوری در مذاکرات ژنو
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 18:41

العالم - وزیرامور خارجه روسیه تاکید کرد که مذاکرات ژنو باید همه طرف های مخالف سوری را شامل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه در نشست مشترک مطبوعاتی با "خميس الجهيناوی" همتای تونسی خود گفت: ما در جریان هستیم که شرکت کنندگان درمذاکرات ژنو چه از سوی دولت سوریه و چه از سوی مخالفان، چگونه انتخاب شدند؛ واضح است که این مذاکرات باید همه طرف های مخالف سوری را شامل شود.

لاوروف همچنین در مصاحبه ای که یکشنبه شب از شبکه "رین تی وی" پخش شد، از تثبیت آتش بس در سوریه استقبال و برآمادگی روسیه برای هماهنگی با آمریکایی ها به منظور بازپس گیری الرقه و تدمر از دست داعش تاکید کرد.

وی افزود: پوشیده نیست که آمریکایی ها زمانی به ما تقسیم کار را پیشنهاد کردند، تا نیروی هوایی روسیه بر آزادسازی تدمر تمرکز کند و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با حمایت روسیه برای آزادسازی الرقه اقدام کند.

احتمال می رود که دور جدید مذاکرات ژنو بعد از یک دور شکست در این مذاکرات در ماه فوریه، نهایتاً 24 مارس به پایان برسد.

حتی درصورت توافق میان مخالفان و نظام سوریه در ژنو، ممکنست که درگیری ها در سوریه ادامه پیدا کند، زیرا تروریست های جبهه النصره، شاخه سوری القاعده و گروه داعش، بیش از نیمی از سوریه را تحت کنترل خود دارند و از آتش بس معمول در این کشور مستثنی هستند.

لاوروف روز جمعه از استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه خواست که کردها را در مذاکرات صلح ژنو مشارکت دهد، مساله ای که ترکیه به شدت با آن مخالفت می کند.

وی گفت که شرکت ندادن کردها در مذاکرات ژنو، به منزله نقض حقوق گروه بزرگ و مهمی از جمعیت سوریه به شمار می رود و این اقدام در جهت خواسته های طرف هایی است که نمی خواهند جز سوریه باشند، بلکه به دنبال تقسیم آن هستند.

215-201-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها