ادامه جنگ جاسوس ها میان مسکو و لندن

ادامه جنگ جاسوس ها میان مسکو و لندن
سه شنبه 25 اسفند 1394 - 22:51

العالم - سرویس های امنیتی روسیه دو دیپلمات نظامی انگلیسی را هنگام تصویربرداری مخفیانه از مناطق موسوم به " مناطق ممنوعه برای خارجی ها درروسیه " که ورود به آن مجوز خاص لازم دارد، بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از" ایلاف"، دودیپلمات از سفارت انگلیس درروسیه که یکی از آنها " کارل اسکات" وابسته نظامی نیروی هوایی و دیگری " کواتلین هودجسون " معاون وابسته نظامی نیروی دریایی است، اوایل ماه مارس فعلی از منطقه " موزدوک " در جمهوری اوستیای شمالی که فرودگاه نظامی درآن جا واقع است، دیدن و به شکل غیرقانونی از تاسیسات و جنگنده های موجود درآن تصویربرداری کردند.

این درحالیست که وزارت خانه های امورخارجه یا دفاع انگلیس هنوز هیچ واکنش یا اظهار نظر رسمی دراین باره ارائه نداده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع روسی گزارش کرد که این دیپلمات ها بعد ازبازداشت درجریان تصویربرداری از فرودگاه نظامی، بازداشت شدند؛ اما حاضر نشدند که نوار تصویربرداری شده را به بهانه برخوردار بودن از مصونیت دیپلماتیک تحویل دهند.

بعد ازنقض قانون از سوی دیپلمات ها، از آنها خواسته شد که منطقه ممنوعه برای خارجی ها را ترک کنند.

همچنین "پل برایان " شهروند آمریکایی درشرایط مشابه نزدیک فرودگاه نظامی"چکالوفسکی" دراستان مسکوهنگام تلاش برای تصویربرداری ازجنگنده های نظامی به ویژه وگوش دادن به مکالماتی که مرکزاداره تحقیقات درآن جا آنرا مدیریت می کرد، بازداشت شد.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها