مشاور اسد: احتمال بازگشت نیروهای روس وجود دارد

مشاور اسد: احتمال بازگشت نیروهای روس وجود دارد
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 09:37

مشاور عالی رئیس جمهور سوریه تأکید که تصمیم روسیه برای خارج کردن بخشی از نیروهای هوایی خود از سوریه پس از رایزنی و هماهنگی با دمشق اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" تاکید کرد که نیروهای روس ممکن است بعد از خارج شدن از سوریه بار دیگر به این کشور بازگردند و آمریکا باید اکنون به ترکیه و عربستان برای متوقف کردن پشتیبانی از عناصر مسلح معارض فشار بیاورد.

وی در گفت وگوی تلویزیونی افزود: اگر دوستان روس بخشی از نیروهایشان را خارج کردند، این بدان معنا نیست که نمی توانند بازگردند.

بثینه شعبان این ادعا را که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دمشق فشار می آورد، رد کرد و بر استقلال نیروهای سوریه و توانمندیهای نظامی آن تاکید نمود.

وی تصریح کرد: اقدام روسیه با رایزنی با دمشق صورت گیرد. ارتباط بین این اقدام روسیه و اعمال فشار بر دمشق صحت ندارد و بی پایه و اساس است.

مشاور بشار اسد تاکید کرد: بعد از خروج نیروهای روس، گام بعدی، اقدام جامعه بین المللی در کاستن از پشتیبانی از گروههای معارض مسلحی است که با دولت سوریه می جنگند.

وی افزود: توپ هم اکنون در زمین آمریکا است و گام بعدی، فشار آمریکا به ترکیه و عربستان برای حمایت مالی نکردن از تروریست ها و توقف ارسال سلاح (برای آنها) خواهد بود...بستن مرزها و جلوگیری از (ورود) مزدوران (به سوریه) بسیار امکانپذیر است.

 

7- 6

پربیننده ترین خبرها