بشار جعفری: رئیس هیأت ریاض، تروریست است

بشار جعفری: رئیس هیأت ریاض، تروریست است
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 16:41

رییس هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو نسبت به ادامه ورود تروریست‌ها از ترکیه به کشورش هشدار داد و گفت: رئیس هیأت مخالفان وابسته به عربستان هم یک تروریست است.

شبکه خبری "العالم" گزارش داد، "بشار الجعفری" این مطلب را در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست "دی میستورا" فرستاده ویژه بین المللی به سوریه و هیأت سوری بیان کرد. 
الجعفری گفت: جلسه امروز مفید و نوید بخش بود، ما درباره ادامه محتوای مذاکرات گفت و گو و درباره پیگیری ایده های مطرح شده توافق کردی، همچنین ما از دی میستورا خواستیم به طور جدی با قطعنامه های سازمان ملل متحد درباره سوریه برخورد نماید.      
وی افزود؛ ما نه با یک معارض بلکه با کل معارضین تعامل می کنیم، همچنین هر طرحی باید نه از طریق رسانه ها بلکه از طریق فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه مطرح شود.
الجعفری گفت و گو با تروریست ها را رد کرد و گفت: نمی خواهیم با تروریست ها بر سر میز مذاکره بنشینیم و ترجیح می دهیم میان ما و آنان میانجی بین المللی باشد؛ اما رئیس هیأت مخالفان که در ریاض عربستان تشکیل شده، خود تروریست است.   
وی خاطر نشان ساخت، هیچ شخصی حق ندارد که خود را تنها نماینده معارضین سوری بنامد. 
الجعفری گفت که با دی میستورا درباره ادامه ورود تروریست به سوریه از طریق ترکیه، رژیم صهیونیستی "اسراییل" و اردن گفت و گو کرده است.
وی خاطر نشان کرد، پس از ایجاد توافق میان گروه های سوری، محتوای نشست های آتی مشخص خواهد شد.
الجعفری گفت، ما برای حفظ وحدت سوریه اعم از وحدت میان مردم و یکپارچگ ارضی به اینجا آمده ایم و اعلام می نماییم که کردها بخشی اساسی از ملت سوریه هستند.
رییس هیات سوری تاکید کرد که تصمیم روسیه برای خارج ساختن نیروهای خود از سوریه غافلگیر کننده نبود، بلکه از پیش میان دو کشور هماهنگی وجود داشت.
 

7- 206

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها