چراغ سبز برای نابودی جبهه النصره

چراغ سبز برای نابودی جبهه النصره
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 16:57

گروهک تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده که همواره در سطح رسانه های گروهی سعی کرده در میان افکارعمومی سوریه جایگاه قابل قبولی بیابد، هم اکنون در بدترین شرایط خود قرار گرفته است و روابطش با سایر گروهک های تروریستی سوریه در حال فروپاشی است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، یورش عناصر النصره به مقر یگان 13 ارتش آزاد در معره النعمان در حومه ادلب در سرنوشت این گروهک به ویژه با توجه به تحولات بین المللی جاری در مورد بحران سوریه بسیار تاثیرگذار بود.
بسیاری از طرف ها و شخصیت ها در تحولات یاد شده گمشده خود را برای رهایی یافتن از جبهه النصره و یا به انزوا کشاندن آن یافتند. حذیفه عبدالله عزام یکی از شخصیت های یاد شده  دوست اسامه بن لادن و یکی از برجسته ترین نظریه پردازان القاعده و گروهک های وابسته به آن از جمله احرار الشام و در میان گروه های مسلح در ادلب، حلب و حماه شخصیت برجسته ای است.
وی النصره را متهم کرد که برای حل و فصل اختلافات دنباله رو دادگاه های شرعی نیست.
عزام از وجود اختلافات شدید میان ابومحمد الجولانی رهبر النصره با سران جنبش احرار الشام سخن به میان آورد و گفت: الجولانی کشته شدن سران جنبش احرار الشام در انفجار منطقه رام حمدان در حومه ادلب در دو سال پیش را تسلیت نگفت.
سرکرده های احرار الشام به دنبال این انفجار به شدت جبهه النصره را مورد انتقاد قرار دادند.
پس از عقب نشینی نظامی روسیه از سوریه سرکرده های احرار الشام به همراه سایر گروهک های تروریستی سوریه مانند فیلق الشام و جیش الاسلام جهت هماهنگی مواضع گردهم جمع شدند. گفته می شود احرار الشام با کمک این گروهک ها می خواهد جبهه النصره را در سوریه ریشه کن کند.

7- 209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها