امید بن سلمان به حمایت کشورهای ذره‌بینی + عکس

امید بن سلمان به حمایت کشورهای ذره‌بینی + عکس
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 22:41

جانشین ولیعهد عربستان، سیاست خارجی مشترکِ "شورای متحد کشورهای تحت حمایت عربستان" را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد بن سلمان" در مراسم فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان دانشکدۀ هوایی ملک فیصل، اعلام کرد که عربستان برای کشورهای تحت حمایت خود، سیاست خارجی مشترک تعریف کرده است و از آن جا که عملیات "توفان قاطعیت" و تشکیل ائتلاف اسلامی ضد تروریسم و همچنین تروریست خواندن حزب الله لبنان، همگی تصمیمات عربستان بوده است، بنابراین به خود اجازه می دهد که برای سیاست خارجۀ این کشورها نیز خط مشی تعیین کند.

وی ضمن تجلیل از کشورهای هم پیمان با عربستان سعودی، نام این کشورها را علنی کرد و گفت: نشانه هایی که تاکنون دریافت کرده ایم، حاکی از آن است که اکثر کشورهای عضو ائتلاف اسلامی ضد تروریست برای اجرای این طرح که بر اساس رهبری عربستان استوار است، آمادگی کامل دارند. از میان این کشورها می توان به جیبوتی، سودان، اریتره، امارات، قطر، کویت، بنین، سیرالئون، چاد، توگو، سنگال، گابن، جزایر کومور و یمن اشاره کرد.

نکته قابل توجه درباره کشورهای "هم پیمان" عربستان این است که جز چند کشور عربی منطقه، بقیه آنها کشورهای ذره بینی و بسیار کوچکی در غرب آفریقا هستند که بدون کمک موتورهای جستجو در اینترنت، یافتن آنها در روی نقشه بسیار دشوار است.

بن سلمان پیش بینی کرد که اگر عربستان بتواند شروط مصر و پاکستان را تامین کند، قادر به جذب آن ها به این طرح باشد و ابراز امیدواری کرد که عربستان بتواند در این زمینه با کشورهایی نظیر مالزی، ترکیه و اندونزی نیز مذاکره کرده و به نتیجه برسد.

جانشین ولیعهد عربستان، در پایان ادعا کرد که این طرح، نقشه هایی فراگیر را شامل می شود و از کشورهای عضو این ائتلاف درخواست خواهد شد "سطح معیشتی شهروندان خود را بالا ببرند".

این ادعا در حالی مطرح می شود که درصد قابل توجهی از شهروندان سعودی، از امکانات مناسب برای زندگی محروم هستند و بسیاری از آنان با مشکلات معیشتی مواجه اند.

7- 205

پربیننده ترین خبرها