داعشیِ آفریقایی هم رسید..

داعشیِ آفریقایی هم رسید..
پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 - 22:53

گروه تروریستی داعش، برای تاب آوردن دربرابر حملات ارتش عراق، مزدورانی آفریقایی را در خط مقدم درگیریها در الحویجه اجیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عدی الخدران" از فرماندهان بسیج مردمی عراق، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش، اخیراً ده ها تن جنگ جوی آفریقایی را در موصل اجیر کرده و آن ها را در خط مقدم درگیری ها در منطقه الحویجه گماشته است.

به نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، الخدران تاکید کرد: به کارگیری این جنگ جویان آفریقایی به منظور روحیه بخشیدن به عناصر مسلح داعش صورت گرفته است، که اخیراً متحمل شکست هایی سنگین و متوالی شده اند.

این فرماندۀ بسیج مردمی همچنین اعلام کرد که یک گروه از عناصر مسلحِ تحت امر ابوبکر بغدادی سرکردۀ داعش، سه تن از فرماندهان این گروه تروریستی را نزدیک الریاض و الحویجه دستگیر و به موصل منتقل کرد.

وی با بیان این که علت بازداشت این افراد، هنوز مشخص نشده است، فاش کرد: این افراد، در زمان صدام، افسران امنیتی بودند و یکی از آن ها در دوران صدام رتبۀ سروانی داشت.

عدی الخدران خاطر نشان کرد: در پی انتشار خبرِ نزدیک شدنِ موعدِ عملیات آزادسازی الحویجه با مشارکت گستردۀ بسیج مردمی، نیروهای عشایر به همراه نیروهای نهادهای امنیتی؛ عناصر داعش در این الحویجه دچار سردرگمی شده اند.

منطقه الحویجه، یکی از شاخص ترین پایگاه های داعش در استان کرکوک به شمار می رود که در ژوئن 2014 به اشغال این گروه تروریستی درآمد.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها