افزایش شمار قربانیان حمله شیمیایی داعش به شمال عراق

افزایش شمار قربانیان حمله شیمیایی داعش به شمال عراق
جمعه 28 اسفند 1394 - 09:51

به دنبال جان باختن یک کودک که بر اثر حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش به شهر "تازه خورماتو" در شمال عراق، شمار قربانیان این جنایت تروریست‌ها به سه نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم یک مقام در استان کرکوک اعلام کرد یک کودک که هفته گذشته بر اثر حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش به شهر "تازه" زخمی شده بود جان خود را از دست داد و بدین ترتیب شمار قربانیان این جنایت تروریست ها، به سه نفر و شمار زخمی ها نیز به بیش از هزار نفر رسیده است.
پایگاه عراقی السومریه نیوز در این باره به نقل از حسین عادل بخشدار "تازه" در جنوب کرکوک نوشت: شامگاه پنج شنبه یک نوزاد که مادرش بر اثر حمله شیمیایی تروریست ها زخمی شده بود جان خود را از دست داد.
از سوی دیگر، ارشد صالحی رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان عراق نیز روز چهارشنبه از جان باختن یک زن بر اثر حمله شیمیایی تروریست ها در منطقه تازه خبر داده بود.
روز جمعه گذشته نیز یک کودک از اهالی منطقه تازه بر اثر حمله شیمیایی تروریست ها جان خود را از دست داده بود.
با افزایش آمار مصدومان و زخمی های حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش به منطقه تازه در جنوب کرکوک به بیش از هزار نفر، انتقادهای گسترده ای درباره سکوت سازمان ملل پیرامون این جنایت تروریست ها مطرح شده است.
به دنبال حمله تروریست های داعش در روز سه شنبه 18 اسفند جاری به منطقه "تازه" در جنوب کرکوک صدها تن از مردم این شهر مصدوم شدند که آمارهای تکمیلی، شمار مصدومان و زخمی های این جنایت را بیش از هزار نفر نشان می داد که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده بود.
منطقه تازه یا تازه خورماتو در جنوب شهر کرکوک، دارای اکثریت ترکمان شیعه است و بارها از سوی تروریست ها مورد هجوم قرار گرفته است.
به دنبال این حمله تروریستی، مردم منطقه تازه با برگزاری تظاهرات، خواستار تسریع در آزادسازی روستای بزرگ و ترکمان نشین "البشیر" در نزدیکی تازه شدند. تروریست ها، پس از اشغال البشیر، از آنجا به سایر مناطق حمله می کنند.


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها