روسیه: درخواست کناره‌گیری اسد، مضحک است

روسیه: درخواست کناره‌گیری اسد، مضحک است
جمعه 28 اسفند 1394 - 11:43

وزارت امور خارجه روسیه گفت که درخواست کناره گیری رئیس جمهور سوریه از قدرت، خلاف قوانین بین المللی و نوعی دیوانگی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: هر حرفی که درباره کناره گیری فلان مسئول از سوی هر طرفی مطرح شود، غیر قانونی است و منشور سازمان ملل، بندها و احکام روشنی درباره عدم مداخله در امور داخلی کشورها دارد.
زاخارووا افزود: شاید بتوان آن طور که باب میل آنهاست درباره کناره گیری فوری (بشار اسد) صحبت کرد اما در این رابطه قوانینی وجود دارد که می گویند چنین سناریوهایی نه تنها وارد نیستند، بلکه نوعی دیوانگی تلقی می شوند.
وی درباره اظهارات مقامات سعودی و برخی کشورها و نیروهای سیاسی دیگر درباره ضرورت کناره گیری سریع بشار اسد گفت: این اظهارات و ادعاها خنده دار هستند مخصوصا آنجا که درباره کناره گیری فوری (اسد) صحبت می کنند. ما سالهاست که این ادعاها را می شنویم. من اگر جای آنها بودم هیچگاه از کلمه "فورا" استفاده نمی کردم.
زاخارووا با اشاره به این موضوع که سناریوی تغییر نظامها هیچگاه به نتیجه مثبت نمی انجامد گفت: ما طی تماسهایی با متحدین منطقه ای و بین المللی مان از آنها خواسته این حداکثر مشارکت را برای به ثمر رسیدن مذاکرات داشته باشند و به احتمال قوی در آینده نزدیک فرصت دیگری برای ایجاد صلح و ثبات (در سوریه) وجود نخواهد داشت. کشورها و نیروهایی که می کوشند روند صلح در سوریه را نامطمئن جلوه دهند، فقط به دنبال ادامه خشونت و جنگ هستند.
زاخارووا با تأکید بر اصرار مسکو برای شرکت دادن کردها و مذاکرات صلح جاری در ژنو گفت: حضور نمایندگانی از تمام گروهها و طیفهای مخالفان سوریه از جمله کردهایی که در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارند، در این مذاکرات بسیار مهم است.
وی به تضادها و اختلافهای گسترده در دیدگاههای مخالفان سوری اشاره کرد و گفت: این تضادها از یک سو می تواند باعث بروز موانع جدیدی در مسیر مذاکرات شود اما از سوی دیگر به باثبات تر شدن روند مذاکرات کمک می کند مضافا بر اینکه رسیدن به تصمیمهایی که معرف ماهیت چندقومیتی و چند نژادی جامعه سوریه هستند را هم تضمین می کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسائل مربوط به نظام حکومتی آینده سوریه، فقط و فقط به مردم این کشور مربوط است.
وی درباره بیانیه کردها که خواستار فدرالیسم در مناطق تحت سیطره خود در شمال سوریه هستند گفت: ساختار نظام داخلی سوریه در حال و در آینده، مسأله داخلی این کشور است و تصمیم گیری درباره آن را باید به قانون اساسی این کشور و گفتگو بین نمایندگان دمشق و نمایندگان مخالفان در پای میز مذاکره واگذار کرد.

7- 208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها