پنتاگون: روسیه بزرگ‌ترین تهدید برای امریکاست

پنتاگون: روسیه بزرگ‌ترین تهدید برای امریکاست
جمعه 28 اسفند 1394 - 13:19

وزیر دفاع امریکا گفت: روسیه، در صدر فهرست تهدیدات علیه امنیت راهبردی واشنگتن قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع امریکا در پایان نشست کمیته نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا، پنج چالش استراتژیک جهانی برخاسته از روسیه، چین، کره شمالی، ایران و تروریسم را تهدیدی برای امریکا دانست و اظهار داشت وزارت دفاع، با توجه به این تهدیدات، اقدام به برنامه ریزی برای تدوین بودجه دفاعی خواهد نمود.
سایت روسیا الیوم در این باره نوشت: براساس بیانیه وزارت دفاع امریکا کارتر، روسیه و چین را رقیبان امریکا دانست که دارای سیستم های نظامی پیشرفته هستند و به طور مداوم آنها را به روز می نمایند تا بدین وسیله امریکا را در برخی زمینه ها تهدید نمایند.
وزیر دفاع امریکا همچنین اعلام کرده است وضعیت امنیتی در مرحله کنونی با اوضاعی که در 25 سال گذشته وجود داشته است کاملا متفاوت است. بنابراین وضعیت کنونی، نیازمند اقدامات و گام های جدیدی است.
ارائه فهرست اخیر توسط وزیر امور خارجه امریکا در چارچوب بررسی بودجه دفاعی آن کشور برای سال آینده میلادی انجام می شود. پنتاگون خواستار اختصاص رقمی معادل 532.9 میلیارد دلار تا 582.7 میلیارد دلار شده تا 58.5 میلیارد دلار آن به هزینه های عملیات نظامی در خارج از آن کشور اختصاص یابد.
در همین راستا پاتریک مرفی سخنگوی ارتش امریکا اخیرا اعلام کرده است بودجه پیشنهادی برای بخش دفاعی در سال آینده در کمترین مقدار معقول قرار دارند. این در حالی است که خبرگزاری انگلیسی رویترز، از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برای کاهش بودجه دفاعی به میزان 27 میلیار دلار خبر داده است که این امر منجر به کاهش برخی از برنامه های تسلیحاتی گسترده امریکا خواهد شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها