توافق جدید سران اروپایی درباره بحران پناهجویان

توافق جدید سران اروپایی درباره بحران پناهجویان
جمعه 28 اسفند 1394 - 16:46

سران کشورهای اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل به توافقی درباره بحران پناهجویان رسیدند و قرار است دونالد توسک رئیس شورای اروپا مضمون این توافق را به نخست وزیر ترکیه ابلاغ کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد توسک در کنفرانسی خبری گفت: توافق اخیر سران اروپا باید راه را برای حل بحران مهاجرت هموار و زمینه را برای اجرای استراتژی جامع " پایبندی به توافقنامه شینگن ، توقف اقدامات یکجانبه و ارائه کمک های لازم به یونان و کشورهای بالکان و همکاری با ترکیه " فراهم کند.
منبعی اروپایی اعلام کرد که سران اروپا به توافقی قطعی درباره بحران مهاجرت دست نیافته اند بلکه دیدگاهی مشترک همراه با خطوط قرمز دارند .
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز اعلام کرد: درست است که گروه 8 و گروه 20 توافقات اخیر خود را با ترکیه بحث و بررسی خواهند کرد، ولی نباید به موفقیت این بحث و بررسی ها خوش بین بود .
طبق توافقات سران اروپا؛ در قبال هر یک مهاجر سوری که از اروپا اخراج می شود ، یک مهاجر از ترکیه به یکی از کشورهای اروپایی منتقل می شود و فاز اول اسکان مهاجران سوری در اروپا شامل احداث 72 هزار سرپناه برای آنها است.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانسی خبری اظهار داشت: هنگامی که مساله مهاجرت غیرقانونی را بررسی می کنیم ، باید وضعیت هر یک از مهاجران را پیش از فرستادن آنها به ترکیه ، جداگانه بررسی کنیم و با مقامات آنکارا به راه حلی میانه برسیم . 
سازمان ملل متحد درباره بازگرداندن مهاجران از اروپا به ترکیه ، هشدار داده و چنین کاری را غیرقانونی دانسته است .
این در حالیست که گفته می شود سران اروپا حدود 3 میلیارد یورو به ترکیه برای نگه داشتن مهاجران در خاک خود خواهند داد .

107-2 - 214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها