توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه درمعرض تهدید است

توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه درمعرض تهدید است
جمعه 28 اسفند 1394 - 18:34

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه درباره مهاجران به علت باج گیری این کشور درمعرض تهدید قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی " دیلی تلگراف" در شماره روز جمعه خود مطلبی را با این موضوع منتشر کرد که " توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه درخصوص مهاجران به علت باج گیری ترکیه درمعرض تهدید قرار دارد."

به نوشته این روزنامه، پس از آن که بسیاری از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالفت خود را با موضع تحریک آمیز ترکیه اعلام کردند، سران اروپا برای حضور درنشست سران اروپا و ترکیه به منظور بررسی توافق امضا شده در گذشته با ترکیه درخصوص مهاجران به بروکسل رفتند.

این روزنامه نوشت که در توافق هفته گذشته میان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه، آنکارا خواهان افزایش مبلغ اختصاص یافته از سوی اتحادیه اروپا به این کشور از مبلغ 3 میلیارد یورو به 6 میلیارد یورو با هدف کمک برای ممانعت از عزیمت موج پناهجویان به اروپا شد.

به نوشته این روزنامه، اروپا درسال گذشته، دو میلیون و دویست هزار مهاجر را پذیرفت که اکثرآنان از سوریه آمده بودند.

این نشریه افزود " پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه پناهجویانی که به یونان رسیده اند، بازگردانده شوند و در ازای بازگرداندن هریک از آنان به ترکیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکی از آوارگان سوری را بپذیرند.

به نوشته دیلی تلگراف، گروه های حقوق بشر از این پیشنهاد انتقاد کرده و به سازمان ملل هشدار داده اند که این پیشنهاد با قوانین اتحادیه اروپا یا قوانین بین المللی همخوانی ندارد.

215-8

 

پربیننده ترین خبرها