زندانی شدن دومین داعشی در آمریکا

زندانی شدن دومین داعشی در آمریکا
جمعه 28 اسفند 1394 - 19:34

دادگاهی در آمریکا مردی از اهالی ایالت نیویورک را در ارتباط با تلاش درزمینه جذب نیرو برای پیوستن به عناصر گروه تروریستی داعش درسوریه به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "الیزابت وولفورد" قاضی دادگاه آمریکا، "مفید الفقیه" 32 ساله را به 22 سال و نیم حبس محکوم کرد.

قاضی دادگاه فدرال در ایالت " کارولینای شمالی " ماه می گذشته، دومین حکم طولانی حبس را به مدت 20 سال و سه ماه برای " دونالد رای مورگان "(44 ساله) به علت حمایت مالی از گروه داعش و حمل سلاح گرم به شکل غیرقانونی صادر کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که این دو حکم، شدیدترین مجازات هایی هستند که تاکنون در ارتباط با گروه  داعش صادر شده اند.

با وجود اینکه الفقیه در ماه دسامبر گذشته فقط به جذب دو نفر برای پیوستن به داعش اعتراف کرده بود، اما وی همچنین به تلاش برای کشتن نیروهای وابسته به ارتش آمریکا و حمل سلاح گرم و صداخفه کن متهم است.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

215-8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها