ماجرای بازداشتِ داعشیِ آمریکایی از زبان خود او..

ماجرای بازداشتِ داعشیِ آمریکایی از زبان خود او..
جمعه 28 اسفند 1394 - 21:28

یک داعشیِ آمریکایی پس از اسارت به دست کُردها، چگونگی پیوستن به این گروه تروریستی را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جمال" در گفت وگو با یکی از شبکه های کردستان عراق اعتراف کرد که در دسامبر 2015 از آمریکا به لندن سفر کرد و از آن جا به آمستردام و سپس ترکیه رفت.

وی افزود: در ترکیه با زنی از شهر موصل آَشنا شدم که می گفت می تواند به او کمک کند به این شهر که از سال 2014 به اشغال داعش درآمده است، برود.

جمال در ادامه گفت: او شخصی را می شناخت که ما را به سوریه و از آن جا به موصل می برد.

جمال، پس از سفرهای پیاپی با خودرو، سرانجام از آن زن جدا شد و سفر خود را با عناصر تروریست داعش، ادامه داد. آن ها او را به موصل بردند و در منزلی اسکان دادند که در آن جا حدود هفتاد نفر دیگر به سر می بردند که شماری از آنان خارجی بودند. برای اسکان در آن مکان، گذرنامه اش را از او گرفتند.

به گفتۀ جمال، در آن گروه 70 نفره، جنگ جویانی از روسیه، ازبکستان، مصر، پاکستان و مغرب نیز بودند و او تنها آمریکاییِ آن جمع بود.

جمال خاطر نشان کرد: پس از یک ماه زندگی در میان آنان تصمیم گرفتم برگردم، زیرا به باورهای آنان اعتقاد نداشتم. به همین سبب شخصی را یافتم که مرا به دورترین نقطه از مرزهای ترکیه رساند و در آن جا می توانستم با کردها تماس بگیرم.

بر اساس گزارشی که در سپتامبر 2015 به کنگره ارائه شد، از سال 2011 بیش از 250 آمریکایی یا به داعش پیوستند یا تلاش کردند به همراه این گروه تروریستی در سوریه و عراق بجنگند.

دو تن از افسران نیروهای پیشمرگه، پیش از این اعلام کرده بودند که یک آمریکایی، با ریش بلند و لباس سیاه، وقتی توسط آنان در روستایی در نزدیکی شمال عراق محاصره شد، خود را تسلیم کرد. این شخص، گواهینامۀ رانندگیِ صادره از ایالت ویرجینیا به همراه داشت و "قویس محمد جمال" نام داشت.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها