کودک کشی آل سعود در یمن + ویدیو

جمعه 28 اسفند 1394 - 23:05

یمن (العالم) – کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از کشتار شهروندان یمنی در حملات عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "زید بن رعد الحسین" کمیسر عالی حقوق بشر روز جمعه در گزارشی گفت، جنگنده های آل سعود بازارها، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مدارس را بمباران کردند.
وی جنایت عربستان در حمله به بازار "مستباء" در "حجه" را محکوم کرد. در این حمله جنایتکارانه 120 نفر شهید و 40 نفر مجروح شدند.
البته محکومیت جنایت این بازار که 22 نفر از قربانیانش کودک بودند، بی فایده بود، و متجاوزین سعودی همچنان به جنایات هولناک خود علیه کودکان و زنان ادامه می دهند.
شهروندان یمنی از سازمان های بین المللی، سازمان ملل متحد و دادگاه جنایی بین المللی خواستند قتل عام مردم یمن در حملات عربستان را بررسی کنند.
جنایت بازار حجه، با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شد و بسیاری از سازمانهای مدافع حقوق بشر، ائتلاف سعودی را به ارتکاب جنایت متهم کردند.
طبق اذعان سازمانهای بین المللی، برخلاف ادعای ائتلاف سعودی هیچ هدف نظامی نزدیک بازار وجود نداشت.
"مرچل ریلانو" جانشین نماینده "یونیسف" در "یمن" گفت، اسناد حاکی از نقض گسترده حقوق کودکان است، 22 کودک در بازار بخش مستبا کشته شدند، این جنایتی هولناک و نقض خطرناک قانون بین المللی انسانی و امری مردود است. 
وی افزود، در کمتر از یک سال، بیشتر از دو هزار کودک بی دفاع  یمنی در جنگ کشته و زخمی شدند.  
آخرین آن گلوله باران محله مسکونی "حی الضربه" در "تعز" توسط مردوران آل سعود بود که دو نفر شهید و 5 نفر زخمی شدند.
همچنین یک شهروند یمنی بر اثر انفجار بمب خوشه ای بر جای مانده از حمله عربستان به منطقه "حباشه" در بخش "سفیان" در استان "عمران"، به شهادت رسید.
جنگنده های عربستان در جنایتی دیگر بندر "الخوخه" در "الحدیده"، بخش "صرواح" و قلعه باستانی "حریب بیحان" در "مأرب" را بمباران کردند، که خسارات سنگینی به جا گذاشت.
مناطق "ارحب"، "بنب حشیش" و "نهم" در "صنعا" و بخش "المتون" بمباران شد، و جنگنده های عربستانی بر فراز "الجوف" به پرواز درآمدند.
206-
 

پربیننده ترین خبرها