انتقاد بی‌سابقۀ مقام کویتی از اوباما

انتقاد بی‌سابقۀ مقام کویتی از اوباما
شنبه 29 اسفند 1394 - 16:58

یک مقام کویتی با انتقاد از اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک گفت: کشورش برای حملات واشنگتن علیه تروریسم "هزینه" داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «ثامر الصباح» رئیس سازمان امنیت ملی کویت در واکنش به اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک، گفت: کشورش برای حملات آمریکا  علیه تروریسم هزینه پرداخت کرده و تماشاچی نبوده است.
روزنامه رای الیوم نوشت: انتقاد ثامر الصباح از اوباما در حالی است که چنین موضعی از سوی یک مسئول کویتی تا پیش از این سابقه نداشت.
وی در این خصوص به اظهارات هفته گذشته اوباما اشاره داشت مبنی بر اینکه برخی کشورهای عربی خیج فارس و اروپا با درخواست تحرک آمریکا علیه تروریسم بدون اینکه خود در آن مشارکت داشته باشند، از این اقدام سودِ بی زحمت می برند.
این مسئول کویتی سپس با ابراز شگفتی از اظهارات اوباما این سوال را مطرح کرد با وجود حجم فراوان تبادل اطلاعات و باز کردن حریم هوایی، زمینی و دریایی به روی هم‌پیمانان آمریکا و نیز هزینه کردن میلیاردها دلار برای مبارزه با تروریسم به اضافه کمک به پناهجویان سوری چگونه می توان گفت که به رایگان سود  برده ایم؟
ثامر در ادامه خطاب به اوباما گفت: «به شما تبریک می‌گویم که همه تلاشتان را فقط  بر توافق هسته‌ای با ایران متمرکز کردید در حالی که از کارهای این کشور برای حزب‌الله در لبنان و سایر مناطق جهان با خبر هستید و در جریان نقش آن در انفجارها، ترور شخصیت‌ها و هواپیما ربایی ها قرار دارید.
وی افزود: به شما آمریکایی‌ها واقعا تبریک می‌گویم که توانستید سر میز مذاکره نشسته و فقط در مورد برنامه اتمی ایران صحبت کنید حال آنکه از توان ایران به انجام تمام این کارها با خبر هستید، من نمی‌توانم چنین کاری بکنم.
ثامر همچنین مدعی شد که کشورش همچنان به مبارزه با تهدیدهای ناشی از تندروهای اسلامی مانند داعش ادامه می دهد.

کویت از جمله کشورهایی بود که در تجاوز رژیم بعثی صدام به جمهوری اسلامی ایران، با تمام قوا در کنار جنایتکار عراق ایستاد و میلیاردها دلار به عنوان "هزینه" حمله صدام به ایران پرداخت کرد، اما دو سال پس از پایان تجاوز 8 ساله صدام به ایران، دولت کویت نتوانست حتی چند ساعت در برابر یورش ارتش عراق که خود برای تجهیز آن "هزینه" کرده بود، دوام بیاورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها