41 کشته و زخمی در انفجار انتحاری استانبول

41 کشته و زخمی در انفجار انتحاری استانبول
شنبه 29 اسفند 1394 - 17:12

در انفجار انتحاری روز شنبه استانبول، پنج نفر کشته و 36 نفر دیگر زخمی شدند که در میان زخمی ها سه صهیونیست مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد مؤذن اوغلو" وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: بر اثر انفجار در یک مرکز تجاری واقع در خیابان استقلال در مرکز استانبول، پنج نفر کشته و 36 نفر دیگر زخمی شدند که 12 تن از زخمی ها اتباع سایر کشورها هستند. عامل این انفجار انتحاری نیز در میان کشته هاست.
در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد شماری صهیونیست در این انفجار زخمی شدند. خبرگزاری ترکیه ای "دوغان" نیز شمار زخمی های صهیونیست را سه نفر اعلام کرد.
این انفجار در خیابان پیاده راه "استقلال" به وقوع پیوست که روزانه هزاران شخص برای خرید به آنجا مراجعه می نمایند و شمار زیادی فروشگاه بین المللی و مراکز خرید در آن وجود دارد و به عنوان یکی از مقصدهای گردشگران شناخته شده است.
پس از وقوع این انفجار انتحاری، بالگردهای پلیس به مکان انفجار شتافتند و بر بالای محل انفجار به پرواز درآمدند و پلیس منطقه را به طور کامل به محاصره درآورد.
شبکه خبری "سی ان ان ترک" حال شش تن از زخمی ها را وخیم گزارش کرده است.
به دنبال وقوع عملیات انفجار در ایستگاه اصلی راه آهن آنکارا و کشته شدن 103 نفر در آن در ماه اکتبر (مهر) گذشته، این کشور به حالت آماده باش کامل درآمده است. دولت ترکیه، گروه تروریستی داعش را مسئول این حمله معرفی کرد.
همچنین روز یکشنبه گذشته بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در آنکارا 35 نفر کشته شدند. این حمله کمتر از یک ماه پس از حمله مشابهی در آنکارا در 28 بهمن گذشته اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن 29 نفر شد.
گروه موسوم به "بازهای آزادی کردستان" از گروههای نزدیک به حزب کارگران کردستان "پ.ک.ک" دو حمله اخیر را به عهده گرفتند و آنها را پاسخی به حملات پلیس و ارتش ترکیه به شهرهای کردنشین جنوب شرق ترکیه اعلام کردند.
در آستانه فرا رسیدن نوروز، بیم انجام حملات و انفجارها در ترکیه افزایش یافته است. به ویژه اینکه دولت ترکیه به طور رسمی اعلام کرده است از برگزاری هر گونه مراسمی به این مناسبت در این کشور جلوگیری خواهد کرد. این در حالی است که میلیون ها تن از کردهای ترکیه طی سالیان گذشته، برخلاف دستور العمل های دولت ترکیه، آئین نوروز را به طور گسترده در میادین اصلی شهرها به ویژه در جنوب شرق این کشور، گرامی داشته اند.
همچنین هفته گذشته رجب طیب اردوغان، حزب دمکراتیک خلق های ترکیه به رهبری صلاح الدین دمیرتاش را "حامی تروریست ها" نامید و سران و اعضای آن و نمایندگان آن در پارلمان را تروریست خطاب کرد.
تنش ها میان دولت ترکیه و کردهای آن کشور، پس از آن تشدید شد که تلاش اردوغان و داود اوغلو برای حذف نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ها، از طریق برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی به شکست انجامید و این حزب همچنان در پارلمان باقی ماند. از سوی دیگر، اعلام شمال سوریه، از سوی ائتلاف کردها و عرب های شمال سوریه، موجب نارضایتی و خشم مقامات آنکارا شده است. به ویژه اینکه این کشور از سه دهه پیش با گروه پ.ک.ک به عنوان حامی اصلی کردهای سوریه در حال جنگ بوده است. 

 7- 216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها