آغاز همایش حمایت از مقاومت اسلامی در دمشق

آغاز همایش حمایت از مقاومت اسلامی در دمشق
شنبه 29 اسفند 1394 - 19:30

همايش انجمن عربی اسلامی حمایت از گزینه مقاومت امروز با پیام بشار اسد رئيس جمهور سوريه و با حضور نمایندگانی از 28 كشور عربی و اسلامی تحت عنوان "رویارویی امت با تجاوزات آمريكايی‌ها، صهیونیست‌ها و تكفيری‌ها" در دمشق آغاز به كار كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "يحيی غدار" دبيركل  انجمن عربی و اسلامی در حمایت از مقاومت در مراسم افتتاحيه اين همایش بر راه و سیره انجمن در دفاع از گزينه مقاومت برای دستیابی ملت ها به عدالت، مساوات و زندگی شرافتمندانه و همچنین آزادی فلسطين تأكيد كرد.
شركت‌كنندگان در اين همايش دو روزه مسائل مختلف مربوط به بحران سوريه و اوضاع عراق را بررسی كرده و به بحث و تبادل نظر درباره راههای مقابله با توطئه عليه سوريه و عراق و تقويت معادله "مردم، ارتش و مقاومت" در رويارويی با تروريسم سازمان يافته و گروهك‌های تكفيری خواهند پرداخت.
همچنين از محورهای دیگر این همایش، تأكيد بر اهميت هماهنگی سياسی و نظامی با سوريه، ايران و روسيه برای مقابله با تجاوزات تروريست‌ها و اهميت وحدت و تمامیت ارضی سوريه و عراق و حفظ هویت عربی آنها و نقش این دو کشور در مقاومت از ديگر است.
شركت‌كنندگان در این همایش، همچنین با بررسی اوضاع يمن، بحرين، ليبي، فلسطين و راههای حمايت از مردم یمن در مقابله با تجاوز سعودی – آمريكايي - صهيونيستي و تروريسم تكفيری، بر لزوم توقف فوری حملات سعودی به يمن و برخورد دوگانه جامعه جهانی درباره سوريه و بحرين تأكيد خواهند كرد.
در این همایش که در مجموعه فرهنگی هنری الاسد مشهور به تالار اپرای دمشق برگزار می شود شرکت کنندگان بر حمایت از مردم ليبی در تشكيل دولت جديد بدون دخالت بيگانگان تأکید نموده و مخالفت خود را با هرگونه تجاوز خارجی به ملت ليبی اعلام خواهند نمود.
شخصیت های حاضر در این نشست، بر محوريت قضيه فلسطين برای کلیه اعراب، مسلمانان و آزادگان جهان و تأييد گزينه مقاومت به عنوان تنها گزينه آزادی فلسطين تأكيد خواهند کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها